La diòcesi de Terrassa ha celebrat les IV Jornades Transmet

Els dies 7 i 8 de novembre han tingut lloc les IV Jornades Transmet a la diòcesi de Terrassa. Aquestes jornades són una proposta de formació en relació a la nova evangelització, adreçada a tota la diòcesi amb un tema concret cada any. En aquesta ocasió han estat sobre “La missió de la família a la Nova evangelització”.

El dissabte dia 7 de novembre i sota la presidència de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, s’inauguraren les jornades al Centre Borja de Sant Cugat del Vallés, amb la conferència marc sobre “La Missió de la família en l’Església i el món”, impartida pel Cardenal Lluís Martínez Sistach, que participà en el Sínode sobre la Família. Mons. Martínez Sistach, en la seva exposició, va fer un repàs del ric treball eclesial del Sínode, de les aportacions més significatives que es realitzaren i del discurs del papa Francesc tant en l’inici com en la clausura. Insistí en el fet que es parlà més de les famílies que de la família i que els pares sinodals aportaren la realitat concreta de cada país, enriquint encara més el procés de reflexió. Respecte al document final subratllà que és un text que obre portes, i tractà, entre altres punts, sobre el gran do de la família i la seva importància per l’Església i la societat, la importància de la preparació al matrimoni per tal que ajudi a un veritable encontre amb Jesucrist, i sobre el tractament de la situació dels divorciats tornats a casar.  Després de la seva conferència, seguida per prop de 300 persones entre preveres, religiosos i laics, tingué lloc un diàleg obert amb els participants.

Seguidament i a la mateixa aula, tingué lloc la presentació del testimoni vivencial de la fe en família per part del matrimoni Tarruell i els seus fills, els quals amb la paraula i la música presentaren l’itinerari vocacional i espiritual de la seva família.

A la tarda del mateix dissabte tingué lloc a les 16.30h la presentació de diversos vídeos amb el títol “ Llocs i mètodes: famílies evangelitzadores” i que han reflectit la importància de la família com punt de referència en diferents situacions, i ha servit com a pòrtic per introduir el treball de la tarda. A partir de les 17.30h els participants es distribuiren en tres taules rodones simultànies.

La primera taula rodona va ser sobre “La família i la missió: evangelitzar des de la família” i va estar moderada per Mons. Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa. Dos matrimonis, un del CPM i un altre del Camí Neocatecumental, presentaren la seva experiència d’evangelització des de la família, i en el diàleg posterior es remarcà la importància de viure la fe en un sentit missioner començant moltes vegades a la pròpia família i en actitud d’església en sortida.

La segona taula rodona fou sobre “La vida consagrada i la família: la família religiosa i les famílies” i estigué moderada per Mons. Cristau, Bisbe Auxiliar. Oferiren el seu testimoni tres religiosos i es subratllà la importància del sentit  de la vocació en la vida, la importància de la vida comunitària com a família, i la relació entre comunitats i congregacions en el marc de la vida diocesana.

Finalment la tercera taula rodona tractà sobre “La família: la bona nova de la família” i estigué moderada pel P. Gaspar Borda O. Carm. Delegat de Pastoral Familiar. Oferiren el seu testimoni dos matrimonis, tot remarcant el gran do de la família, l’estimació i el sentit de comunió i la dimensió espiritual.

La jornada del dissabte es va cloure a les 21h amb un concert en el Monestir de Sant Cugat del Vallès a càrrec del Cor Iubilo, de la parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell, que interpretà un repertori de música Gospel. Es demanà una aportació voluntària als assistents a benefici de Càritas Diocesana.

El diumenge dia 8 de novembre tingué lloc la segona jornada a la ciutat de Terrassa. A les 10.30h a la Sala Capitular de la Catedral en Jaume Galobart, Delegat d’Apostolat Seglar, va moderar una taula rodona amb la presentació de testimonis sobre com viure la fe en família en les diferents etapes de la vida. Intervingueren uns joves, un matrimoni casat recentment, un matrimoni adult i una vídua. Cadascun d’ells, des de la seva realitat aportà vivències personals i ajudaren a un interessant diàleg amb tots assistents.

Finalment Mons. Saiz Meneses, presidí la Missa de cloenda a les 12h a la Catedral. Com en altres ocasions, es celebrà la missa en ritu hispanomossàrab que fou seguida amb gran participació pels fidels que omplien el temple.