Els preveres de la diòcesi de Terrassa fan un gest solidari davant la crisi

Mn. Txema de Castellar del Vallès

Els preveres de la diòcesi de Terrassa destinaran una part de la seva nòmina a Càritas diocesana.

Des de la Comissió Executiva de la Conferència Episcopal Espanyola s’ha convidat a que els bisbes i preveres facin també “un pas endavant de generositat. Per això convidem a que cada bisbe faci arribar aquest suggeriment al presbiteri de la seva diòcesi, proposant l’entrega d’una part de la nostra nòmina o aportació fixa durant un temps tot demanant a la comunitat cristiana que es pugui sumar també a aquesta iniciativa”.

Seguint, doncs, aquesta orientació, Mons. Saiz Meneses ha reflexionat el tema en les reunions telemàtiques que ha mantingut amb els membres del Consell de Govern, Consell Presbiteral i els Arxiprestes, amb una acceptació unànime.

La proposta és dedicar una part de la nòmina a l’acció caritativa i social de l’Església a través de Càritas diocesana, i que es proposa orientativament que sigui el 10%, mentre duri aquesta crisi econòmica.

El clergat, doncs, es suma a tantes iniciatives solidàries a favor dels més vulnerables, i ho fa amb la seva dedicació i entrega en les diverses tasques socials, de suport i d’acompanyament on és present, i també amb el seu gest econòmic.