Defunció de Mn. Josep Maria Llorens Cisteró

El divendres dia 14 de juny de 2019 ha mort als 96 anys Mn. Josep Maria Llorens Cisteró, prevere de l’Església de Terrassa, al seu domicili de Lliçà d’Amunt. Mn. Llorens havia nascut a Guissona, província de Lleida, de la diòcesi d’Urgell el 9 de febrer de 1923.

Rebé l’ordenació presbiteral el 12 de març de 1949 a la parròquia de Sant Vicenç de Sarrià a Barcelona. El mateix any va ser destinat com a coadjutor a la parròquia de Sant Salvador d’El Vendrell, que en aquell moment formava part de l’arxidiòcesi de Barcelona.

Posteriorment va ser becat per realitzar estudis superiors de música i ciències musicals a l’Institut Pontifici de Música Sacra i a l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma, on va obtenir el doctorat en Ciències Musicals (Musicologia) amb la màxima qualificació.
En l’àmbit acadèmic, va ser membre de l’Escola Espanyola d’Història i Arqueologia a Roma i col·laborador científic a la Biblioteca Apostòlica Vaticana.

Com a expert en musicologia, l’any 1955 va ser secretari de l’Institut Espanyol de Musicologia del Consell Superior d’Investigacions Científiques, i membre de la Société Internationale de Musicologie. L’any 1957 va ser nomenat membre de la Comissió diocesana de Música Sagrada i l’any 1968 consultor de la Comissió diocesana de Litúrgia.

Va ser capellà del Col·legi de religioses alemanyes, de la Companyia de Maria, de la Casa dels Italians i de la colònia italiana de Barcelona.

Amb la creació de la diòcesi de Terrassa el 15 de juny de 2004 hi va quedar incardinat.

Les exèquies seran dissabte dia 15 de juny a les 16:30h a la capella de Can Mas de Palaudàries.

Descansi en pau.