Defunció de Mn. Antoni Rubio Barés

El divendres dia 10 d’octubre ha mort a l’Hospital Josep Trueta de Girona Mn. Antoni Rubio Barés a l’edat de 59 anys.

Mn. Rubio havia nascut a Manresa l’1 d’agost de 1955. Va fer els estudis eclesiàstics al Seminari Major de Barcelona i fou ordenat prevere el 20 d’octubre de 1991 a l’església parroquial de la Mare de Déu de l’Esperança de Mataró.

A l’arxidiòcesi de Barcelona va exercir primer el ministeri com a vicari de la parròquia de la Mare de Déu de l’Esperança de Mataró. L’any 1993 fou nomenat rector de la parròquia de Sant Joan Baptista de Santa Coloma de Gramanet. L’any 2002 prengué possessió com a rector de la parròquia de Santa Maria del Prat de Llinars del Vallès, així com també de Sant Julià d’Alfou i Sant Joan de Sanata, i l’any 2003, també fou nomenat administrador parroquial de Sant Sadurní de Collsabadell.

Amb la creació de la diòcesi de Terrassa, el 15 de juny de 2004, hi quedà incardinat com a prevere.  L’any 2005 va ser nomenat rector de Santa Maria de Cardedeu i Sant Muç de Cànoves i l’any 2006 de Sant Llorenç de Vilardell i Santa Susanna del Montseny. L’any 2009 va ser nomenat rector de Sant Esteve de Ripollet.

A més dels càrrecs parroquials, ha estat Delegat Episcopal de Confraries i Germandats entre els anys 2005 i 2011, arxiprest del Montseny l’any 2005, membre del primer Consell Presbiteral de la diòcesi entre els anys 2005 i 2009 i assessor espiritual de la FECAC entre els anys 2009 i 2011.

Des de l’any 2011, i amb el permís del Sr. Bisbe de Terrassa, col·laborava a la diòcesi de Girona com a rector de Colera, Llançà i Portbou, i des del 2013, també com a administrador parroquial del Port de la Selva i encarregat de la Vall de Santa Creu.

La capella ardent estarà instal·lada en el Tanatori de Girona el diumenge a la tarda i les exèquies seran presidides per Mons. Francesc Pardo, Bisbe de Girona, el dilluns dia 13 d’octubre a les 11h. a la parròquia de Sant Feliu de Girona.

Descansi en pau.