El Dr. Guardiet serà beatificat el 13 d’octubre a Tarragona

El dia 5 de juliol el Papa Francesc ha aprovat la promulgació del decret del martiri del Dr. Josep Guardiet i Pujol i per tant entra en el grup de 522 màrtirs que seran beatificats el proper diumenge dia 13 d’octubre a la ciutat de Tarragona. Es tracta de la beatificació del primer prevere diocesà del territori de l’actual diòcesi de Terrassa.

El Dr. Josep Guardiet i Pujol havia nascut a Manlleu l’any 1871. Ingressà en el Seminari de Vic i obtingué el títol de doctor en teologia per la Pontifícia Universitat de Tarragona. L’any 1902 rebé la ordenació sacerdotal a Barcelona. Entre els anys 1902 i 1905 va exercir com a vicari a les parròquies d’Ullastrell, Olesa de Montserrat i Argentona. L’any 1905 va ser nomenat regent de la parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell. El 1912 fou adscrit a Santa Maria del Pi a Barcelona. Entre els anys 1914 i 1916 fou ecònom de la parròquia del Sant Esperit de Terrassa i l’any 1917 va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Pere de Rubí, on desplegà una intensa activitat apostòlica i cultural. El 21 de juliol de 19136 fou detingut en l’inici de la Guerra Civil i assassinat a la carretera de l ’Arrabassada, en el lloc anomenat “El Pi Bessó” el 3 d’agost del mateix any.

L’any 1945 les seves restes foren traslladades des del cementiri de Montjuic a la seva parròquia de Sant Pere de Rubí, on reposen amb gran veneració per part dels feligresos. L’any 1992 s’inicià a Barcelona el procés diocesà per la seva beatificació, que fou clausurat pel Cardenal Ricard M. Carles l’any 1994 a la pròpia parròquia de Sant Pere de Rubí.

Els dies 3 i 4 de juliol del present any Mons. Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, ha presidit l’exhumació i reconeixement de les restes del futur beat, que han tornat a ser dipositades en el seu sepulcre a la parròquia que tant estimà i en la qual lliurà la seva vida martirialment.