Càritas Diocesana de Terrassa organitza una sessió informativa sobre l'atenció als refugiats

Càritas Diocesana de Terrassa va organitzar l’11 de novembre, a Sabadell, una sessió informativa sobre la crisi dels refugiats.

El dimecres dia 11 de novembre de 2015 a les 17h, a la seu de Càritas Diocesana de Terrassa, a la ciutat de Sabadell, va tenir lloc una sessió informativa sobre la crisi dels refugiats, adreçada a tots els seus col·laboradors. La sessió va estar presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, que va estar acompanyat pel Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas i per la Sra. Pilar Taché, Secretària General. A la mateixa van assistir més de 150 persones.

En la seva intervenció, el Sr. Bisbe recordà la importància com a Església diocesana de l’atenció i ajuts als refugiats, a partir de les paraules del papa Francesc: “A l’arrel de l’Evangeli de la misericòrdia, la trobada i l’acollida a l’altre s’entrecreuen amb la trobada i l’acollida de Déu: Acollir a l’altre és acollir a Déu en persona”. Malgrat la greu crisi humanitària, que afecta milions de persones arreu del món, va remarcar que cal “transformar el repte en una oportunitat per al desenvolupament dels pobles”.

Posteriorment el Sr. Obiols explicà breument el treball que Càritas està fent a favor dels refugiats i les gestions davant les institucions per posar a a disposició de les entitats públiques la seva xarxa d’acollida i acompanyament. Tot seguit, Mercè Relats –cap d’Àmbits de Càritas Diocesana de Terrassa- i Joan Vera, coordinador tècnic de Càritas Diocesana de Vic i responsable de la Comissió de Migració de Càritas Catalunya van exposar l’estat de la qüestió dels refugiats a la Unió Europea. Després de presentar les causes dels fluxes migratoris i la resposta cristiana davant aquestes situacions, han presentat la situació actual de la proposta d’acolliment. Espanya hauria de rebre prop de 15.000 persones. Els primers refugiats els acolliran les entitats especialitzades (CEAR, Creu Roja i ACCEM) i, posteriorment, es derivaran a les diferents Comunitats Autònomes. A Catalunya, hi ha una comissió de coordinació a través de la Generalitat de Catalunya, en la qual també hi és present Càritas. Finalment van esmentar les diferents possibilitats de col·laboració: donacions, productes i voluntariat. Es pot col.laborar econòmicament als següents números de compte:

Banc Sabadell: ES59 0081 0900 8300 0374 0286 BBVA: ES44 0182 1786 1202 0019 7722 CaixaBank: ES92 2100 5000 5002 0007 6012