La diòcesi de Terrassa s'acomiada de Mons. Saiz Meneses

El diumenge 30 de maig a les 18h Mons. Josep Àngel Saiz Meneses va presidir la Missa a la Catedral de Terrassa en Acció de gràcies pels seus 17 anys com a primer bisbe de la diòcesi.

La situació actual obligà a restringir l'aforament del temple al 50% de la seva capacitat. Assistiren representants dels 10 arxiprestats de la diòcesi i les parròquies, els delegats episcopals, responsables de moviments i institucions diocesanes, membres dels consells diocesans, els seminaristes i la major part dels preveres i diaques de la diòcesi. També hi hagué una bona representació de les institucions civils, encapçalades pels alcaldes de Terrassa i Sabadell.

En acabar la celebració, Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar, adreça unes sentides paraules de felicitació pel nomenament com a arquebisbe de Sevilla i especialment en agraïment per l'exercici del seu ministeri a la diòcesi de Terrassa, de la qual Mons. Saiz Meneses ha estat el primer bisbe. Dos seminaristes li feren entrega dels regals de la diòcesi amb aquest motiu, una creu pectoral que reprodueix la creu de les esglésies de Sant Pere, antiga diòcesi d'Egara, i que porta inscrustat en l'anvers la medalla de la Mare de Déu de la Salut, patrona de la diòcesi.  I una fotografia amb els seminaristes de la Seminari diocesà erigit per Mons. Saiz Meneses i del qual han sortit ja 42 preveres.

Mons. Saiz Meneses correspongué amb unes paraules d'agraïment recordant especialment la relació i les converses amb els diversos papes: Sant Joan Pau II que creà la diòcesi convidant a la nova evangelització,  Benet XVI que convidà a viure el camí de la santedat a tots els diocesanes, i Francesc que animà a la creació del Seminari i a ser una església en sortida i a l'encontre ¡ de la persona.

En acabar la celebració tots els assistents pogueren saludar personalment el Sr. Bisbe i acomiadar-se d'ell, que farà la seva entrada a la Catedral de Sevilla el proper dissabte 12 de juny.

Enllaç texte homilia.

Imatges relacionades