Defunció de Mn. Joan Josep Vallicrosa Maynou

El dia 30 de desembre de 2014 ha mort a Caldes de Montbui Mn. Joan Josep Vallicrosa a l’edat de 86 anys.

Mn. Vallicrosa havia nascut a Fogars de Montclús el dia 7 de juny de l’any 1928. Ingressà en el Seminari Menor de Barcelona i després dels estudis corresponents, va rebre l’ordenació sacerdotal el 31 de maig de 1952 a l’Estadi de Montjuic en el marc del XXXV Congrés Eucarístic Internacional celebrat a Barcelona.

Va ser nomenat el mateix any vicari de la parròquia de Sant Vicenç de Jonqueres a Sabadell, l’any 1953 de Sant Esteve de Granollers i l’any 1956 de Santa Maria del Mar a Barcelona. Des de l’any 1959 fins al moment de la seva mort ha estat primer regent i després rector de la parròquia de Santa Maria de Llerona. Durant aquest temps ha estat també ecònom de Sant Genís de l’Ametlla del Vallès (1968), vicari de Sant Pere de Bigues (1968) i de Sant Fèlix de Canovelles (1968) i entre els anys 1977 i 1979 va ser ecònom de Sant Esteve de Granollers.

Juntament amb aquesta dedicació ha estat també capellà del destacament de tropes sanitàries a Granollers (1963), Vicari Episcopal al Vallès Oriental (1973- 1977), arxiprest de La Garriga- l’Ametlla, de Granollers i de Puiggraciós en diverses ocasions, professor de religió a l’institut de Cardedeu i membre del Consell Presbiteral l’any 2006.

Amb la creació de la diòcesi de Terrassa el 15 de juny de 2004 hi va quedà incardinat.

Des del mes de novembre del present any Mn. Vallicrosa es trobava fent la convalescència d’una operació a la Residència Santa Susanna de Caldes de Montbui. El Sr. Bisbe li administrà la Unció dels Malalts el dia 29 de desembre.

La capella ardent es va instal·là al Tanatori de Granollers a partir del dia 31 de desembre a la tarda. Les exèquies foren presidides per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, el divendres dia 2 de gener a les 11.30h. a l’església parroquial de Santa Maria de Llerona. Concelebraren Mons. Francesc Pardo, Bisbe de Girona, Mons. Jaume Traserra, Bisbe emèrit de Solsona,  Mn. Lluís Pou i Mn. Manuel Fuentemilla, Vicaris Episcopals, i un bon nombre de preveres. Assistiren els alcaldes de Les Franqueses del Vallès i de Granollers i un gran nombre de feligresos que ompliren el temple i els exteriors. En acabar la celebració tingué lloc el trasllat de les restes de Mn. Vallicrosa al cementiri parroquial de Llerona, on reposen en pau.