Terrassa ha celebrat les III Jornades Transmet

1500 persones han participat en conjunt en els actes organitzats per la diòcesi de Terrassa els dies 18 i 19 d’octubre sota el lema “La transmissió de la Fe per a la Nova Evangelització”. Les III Jornades Transmet han tractat en aquesta edició sobre l’àmbit de la transmissió de la fe en el context de la Nova Evangelització, i han estat organitzades a través de les delegacions d’Apostolat Seglar, Pastoral Universitària i Món de la Cultura, Catequesi i Catecumenat.

El dissabte matí, a les 10.30h, va tenir lloc al Centre Borja de Sant Cugat del Vallès la presentació de les Jornades a càrrec de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, i amb la conferència inaugural que pronuncià Mons. Julián Barrio Barrio, Arquebisbe de Santiago de Compostela. Mons. Barrio recordà la íntima relació que hi ha entre la fe i la caritat, a través de l’encíclica Lumen fidei i l’exhortació Evangelii gaudium. La primera presenta la identitat del creient i la segona com viure la coherència per ser cristians. A partir d’aquesta introducció desenvolupà el contingut de la conferència  tractant sobre els pressupòsits, que són donar la primacia  a Déu, la necessitat de la contemplació i el compromís de caminar, construir i confessar. L’Església en sortida és la que se troba amb el Crist, va recordar. Seguidament tractà pròpiament sobre la transmissió de la fe en el context actual, i els reptes que planteja, com anunciar i transmetre la fe i la caritat, estar en una actitud d‘èxode constant, ser com el pare de la paràbola del fill pròdig, fer un acompanyament significatiu de les persones.  Feu referència al fet que Jesús, a l’evangeli, creava espais significatius per tal de transmetre la fe. Convidà finalment a viure l’espiritualitat de l’alegria i de la misericòrdia, així com l’espiritualitat eucarística i comunitària. Després de la conferència i el diàleg, el Sr. Quintana Cortés, del Departament de Cant Gregorià de la Federació Catalana d’Entitats Corals va fer una presentació del cant gregorià com un element important en la transmissió de la fe.

A la tarda,  a les 16.30h., i en el mateix Centre Borja, tingueren lloc tres trobades o taules rodones sobre àmbits concrets de la transmissió de la fe. En primer lloc es va fer la II Trobada diocesana de catequistes, presidida pel Sr. Bisbe, i acompanyat per Mn. Carles Cahuana, Delegat Episcopal, i la Sra Eulàlia Gambús, secretària. Després un treball de grups i un diàleg amb el pastor diocesà, Mons. Saiz Meneses va ferla pregària d’enviament dels catequistes. El Sr. Bisbe remarcà la importància de la catequesi i la missió del catequista. En segon lloc Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar, va presidir la taula rodona sobre el catecumenat i la catequesi d’adults, ai va estar acompanyat pel Sr. Jaume Galobart, Delegat Episcopal, i la Sra. Maribel Pou, col·laboradora. Es tracta d’una realitat emergent i important a la que s’està donant una resposta creixent. I en tercer lloc va tenir la taula rodona amb els professors, monitors i animadors de moviments, presidida per Mn. Josep Monfort, Delegat d’Apostolat Seglar, que va estar acompanyat per la Sra. Roser Àlvarez, Delegada d’Escoles Diocesanes i Parroquials, Mn. Joan Carles Montserrat, Delegat d’Ensenyament i la Sra. Judith Vilaclara, del Moviment de Centres d’Esplais Cristians de Catalunya, que dialogaren sobre les implicacions de la transmissió de la fe en aquests àmbits.

La tarda es va cloure amb la presentació d’un plató de realitats diocesanes, conduit pel Sr. Francesc Rosaura, director i presentador del programa Signes dels Temps de TVE 3 i el Sr. Xavier Aguilar, coordinador d’emissions i internet de Ràdio Estel. A través de reportatges, actuacions i entrevistes presentaren diverses realitats diocesanes en relació amb la transmissió de la fe, així com també el documental “10 anys de vida diocesana”, coincidint amb el desè aniversari de la creació de la diòcesi de Terrassa.

Finalment, al vespre, a les 22h. en el Monestir de Sant Cugat va tenir lloc la primera Escola de Pregària del curs, presidida pel Sr. Bisbe i amb l’acompanyament musical de la Hna. Glenda. Es meditaren textos de Santa Teresa de Jesús i fragments evangèlics, i en un context de silenci i pregària, Mons. Saiz Meneses convidà a aprofundir en l’encontre personal amb el Senyor per tal de testimoniar i transmetre la fe als altres en els ambients propis.

El diumenge, dia 19 d’octubre, els actes continuaren a la ciutat de Terrassa. A les 10.30h. a la Fundació Busquets el Sr. Jaume Galobart, Delegat de Catecumenat, presidí una taula rodona a partir de les “Orientacions pastorals per la coordinació de la família, la parròquia i l’escola en la transmissió de la fe”, amb la participació del matrimoni format pels Srs. Albert Gil i Margarita Ballester, el rector de parròquia Mn. Antoni Deulofeu, la Sra. Montserrat Bargalló, professora de religió, i la Sra. Teresa Ortiz, catequista.

La cloenda de les Jornades va tenir lloc amb la celebració de l’Eucaristia a les 12h. a la Catedral, presidida per Mons. Saiz Meneses, amb motiu de la solemnitat de la Mare de Déu de la Salut, patrona de la diòcesi. Acompanyaren amb els seus cants la Coral Albada de Granollers i l’Escolania Parroquial de Sant Esteve de La Garriga, exemples de transmissió de la fe en l’àmbit musical i litúrgic. Mons. Saiz Meneses feu referència en la seva homilia també a la Jornada del Domund i a la beatificació de Pau VI, i convidà a entrar en el sentit del Misteri de Déu a través de la litúrgia i la pregària, a semblança de Maria, per tal de ser bons testimonis i comunicadors de la fe.