Nota de Premsa: La província eclesiàstica de Barcelona es dotarà d’un equip d’expertes i experts laics per l’atenció a víctimes d’abusos

BARCELONA, 7 de març de 2019.- La província eclesiàstica de Barcelona, formada per les diòcesis de Barcelona, Terrassa i Sant Feliu de Llobregat, han acordat dotar-se d’un equip de tècnics laics, interdisciplinari i independent, per poder desenvolupar una tasca de recepció, mediació, acompanyament, atenció i suport a les víctimes d’abusos sexuals. Aquests experts, dones i homes dels camps de la psicologia, l’acompanyament o el dret, ajudaran a totes aquelles persones que s’adrecin a qualsevol de les tres diòcesis, que apleguen aproximadament a la meitat de la població de Catalunya. En principi està previst que, a més, ajudi a l’anàlisi dels casos i, posteriorment, acompanyi a la persona a afrontar el procés canònic i el civil. També, evidentment, per afrontar el seu futur. El cardenal arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, creu que aquest equip podria començar a funcionar en poc temps. “El Papa, amb la cimera de protecció als menors, ens ha posat les piles a tots i d’ella emanaran noves directrius. De moment, però, nosaltres volem avançar.” Omella creu que l’àmbit d’actuació d’aquest equip de laics pot posar-se al servei també de les ordres religioses del territori i, per extensió, podria replicar-se a altres diòcesis si elles així ho consideren. El cardenal opina que “en aquest problema global hem de fer tot el possible per rearmar moralment l’església i a la societat. Ho llevarem de l’església, esperemho, però hem de treballar també per erradicar aquest drama de tota la societat”. Sobre l’Església Arxidiocesana de Barcelona. La presència de l’Església a Barcelona es remunta a l’edat antiga. Actualment, l’obra pastoral de l’Església Arxidiocesana de Barcelona comprèn tota la regió metropolitana de la capital catalana, que té prop de 3 milions d’habitants. El cardenal Joan Josep Omella és l'Arquebisbe Metropolità de Barcelona, amb dues diòcesis sufragànies que són Terrassa i Sant Feliu de Llobregat.