Diumenge Mundial de les Missions - 24/10/2021-

Diumenge Mundial de les Missions (24/10/21)

Quan parlem de les missions ens imaginem i normalment pensem en aquells llocs llunyans on encara no es coneix l’evangeli o bé s’està predicant per primera vegada i l’Església encara no hi està del tot establerta ni organitzada.

Això va passar també fa segles a les nostres terres i continua passant ara a molts llocs del món. Va ser Jesús qui abans de l’Ascensió al cel va reunir els seus apòstols i els va dir “He rebut plena autoritat al cel i a la terra. Aneu, doncs, a tots els pobles i feu-los deixebles meus, batejant-los en el nom del Pare i del Fill i de l'Esperit Sant i ensenyant-los a guardar tot allò que us he manat. Jo sóc amb vosaltres dia rere dia fins a la fi del món”  (Mt.28, 18-20).

Així ho van fer ells i així van arribar un dia a la nostra terra per predicar-hi l’Evangeli, i així ho continuen fent actualment molts sacerdots, religiosos i religioses i també laics que se senten enviats a tots els pobles de la terra confiant en la seva paraula.

És cert que vivim uns moments en els que es parla d’Europa i de tot el món occidental com a terres de missió, i el Papa sant Joan Pau II fa ja anys ens parlava de la necessitat d’una nova evangelització. Però no hi ha dubte que tots ens hem de sentir compromesos en la tasca que realitza l’Església, els missioners, en molt llocs i pobles llunyans on hi viuen germans nostres que no són cristians encara, que no coneixen l’amor que Déu els té.

Un any més celebrem aquest diumenge el Dia Mundial de les Missions, DOMUND, dia en el que a totes les parròquies i comunitats del món recollim la col·lecta per a les necessitats de les missions i a la vegada preguem tant pels missioners com pels que reben la seva predicació, perquè la gràcia i la força de l`Esperit Sant arribi a ells i els faci ser veritables cristians.

La nostra diòcesi té actualment dos sacerdots diocesans en terres de missió, Mn. Manuel Homar a Cuba, i Mn. Xavier Serra a Veneçuela. I també laics, religiosos i religioses que hi treballen dedicant-hi el seu temps i la seva vida. Voldria citar unes paraules de Mn. Xavier Serra des de la seva “missió” a la regió de Canaima, a la selva amazònica de Veneçuela des de fa anys i que ens diu : “ De petit volia ser missioner, entre altres coses. Portar l’Amor de Déu a tot arreu, especialment als llocs més llunyans, on no tenen qui els faci present la Bona Nova de l’Evangeli. Ser portador d’esperança, de llum, d’amor, del sentit de la vida, de la felicitat autèntica”. Avui els recordem especialment, demanem l’ajut econòmic per la obra de les missions i preguem per ells.

+ Salvador Cristau i Coll

Administrador Diocesà