Trobada de final de curs de les escoles diocesanes i parroquials

El dimarts dia 1 de juliol Mons. Saiz Meneses va presidir la trobada de final de curs de mestres i professors de les escoles que formen part de la Fundació d’Escoles Diocesanes i Parroquials de Terrassa. La trobada tingué lloc a les instal·lacions de l’Escola Diocesana Mare de Déu de la salut a la ciutat de Sabadell.

El Sr. Bisbe pronuncià una conferència a les 12h sobre l’emergència educativa i les temptacions dels educadors. En la primera part de la seva aportació glossà la importància de l’educació segons el papa Benet XVI en la transmissió de la fe i dels valors, tot destacant la passió per educar com un distintiu dels mestres i professors. A continuació reflexionà sobre les temptacions dels educadors seguint les paraules del papa Francesc a l’exhortació “Evangelii gaudium”. En aquesta línia subratllà la temptació de l’accídia, tot insistint en la motivació com un factor important en la tasca educativa, així com la purificació de les intencions per no caure en l’orgull, la vanitat o l’egoisme. Remarcà també la importància de la relació personal i en aquesta línia convidà a tenir també una profunda relació amb Déu.

Seguidament els mestres i professors es distribuïren en grups de reflexió segons els cicles o els àmbits de coordinació per tal de valorar i revisar el treball d’aquest curs. La trobada es clogué amb el dinar de germanor.