La persona és el centre de l’acció social de Càritas

Amb aquest títol el Sr. Sebastián Mora, Secretari General de Cáritas Espanyola, va pronunciar el dimecres dia 1 de juny la darrera trobada de formació per voluntaris, treballadors i col.laboradors de Càritas Diocesana a Sabadell.

La trobada va tenir lloc a les 18h a la Sala d’actes de la seu diocesana de Càritas, i assistiren més de 200 persones. Presidí l’acte en representació del Sr. Bisbe, Mn. Fidel Catalán, Vicari Episcopal del Vallès Occidental, acompanyat pel Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas Diocesana.

El Sr Mora, en la seva reflexió, convidà a centrar tota l’acció caritativa i social en la persona concreta que atenem. Tractà sobre la importància de l’acció concreta a cada persona, el sentit profund d’aquesta acció i finalment la necessitat d’una veritable espiritualitat i vida eclesial. Resseguí les paraules del papa Francesc que convida a fer la nostra acció a través de tres elements: servir, acompanyar i denunciar.

Tant Mn. Catalán com el Sr. Obiols remarcaren que aquesta conferència forma part del cicle de formació que el Pla Pastoral Diocesà “La bona nova del servei” està implementant en els diversos àmbits de la vida diocesana. En aquest sentit enguany Càritas Diocesana ha organitza un cicle de quatre conferències, inaugurades per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe diocesà, i clausurades pel Sr. Sebastián Mora.