4a Setmana de la Família de la diòcesi de Terrassa

De l’1 al 10 de març de 2013 tingué lloc la 4a Setmana de la Família de la diòcesi de Terrassa, organitzada per la Delegació Episcopal de Pastoral Familiar, i en comunió amb totes les diòcesis amb seu a Catalunya. El lema d’enguany ha estat Fes família: creu i estima!

Els actes foren molt variats. S’oferiren, entre altres, a parròquies de la diòcesi conferències, xerrades, cinefòrums, testimonis, tallers, pregàries, un concert i una sortida familiar. En concret es realitzaren a les poblacions de: Cardedeu, Cerdanyola, Granollers, La Garriga, Matadepera, Mollet, Montcada, Rubí, Sabadell, Sant Cugat, Sant Quirze, Terrassa i Valldoreix. Totes les activitats anaren molt bé, foren molt reeixides i tingueren un gran nombre de participants.

En tots els actes, es donà a conèixer la tasca del nou Centre d’Orientació Familiar diocesà: COF Mare de Déu de la Salut, creat a partir del Pla Pastoral Diocesà. S’explicaren els serveis que dóna aquest Centre: ajuda, orientació i formació, a matrimonis i a pares de família.

Dins d’aquest marc, també es convocà la 2a Trobada diocesana d’acollidors de promesos el dissabte dia 9 de març a la parròquia de Sant Pere Octavià de Sant Cugat del Vallès, en la que assistiren un bon nombre de matrimonis.

El diumenge 10 de març a les 6h. de la tarda, el Sr. Bisbe Josep Àngel Saiz oferí una conferència a la Sala Capitular de la Catedral sobre: “La veritat de l’amor humà” i convidà els participants a tots els actes a viure i treballar per la realitat de la família segons el designi de Déu, posant-hi tot els mitjans que tenim a l’abast. I a continuacióa les 8h. del vespre, presidí l’Eucaristia de cloenda de la 4ª Setmana de la Família, a la Catedral.

Des de la Delegació es valora molt positivament l’edició d’enguany. Aquesta iniciativa diocesana es va consolidant i cada vegada hi ha més participació de parròquies i d’assistents. Actualment s’ha doblat el nombre d’activitats respecte a la primera edició.  La Setmana de la Família esdevé una oferta seriosa de formació cristiana per les famílies, així com també possibilita l’intercanvi d’experiències i la realització de múltiples activitats. Es dóna les gràcies especialment a totes les persones que van fer possible aquesta “Setmana de la Família”, a les parròquies que han organitzat i acollit els actes així com també a tots els ponents que hi han col·laborat, per la seva disponibilitat i generositat.