Benedicció i inauguració de Càritas Diocesana de Terrassa

Mons. Saiz Meneses beneeix i inaugura la seu de Càritas Diocesana a la ciutat de Sabadell

El divendres dia 5 de desembre, Dia mundial del Voluntariat, Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, ha beneit i inaugurat a les 17.30h. la seu de Càritas Diocesana a la ciutat de Sabadell, en el C. Duran i Sors núm.11.

Ha estat acompanyat per Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar, pel Sr. Joan Carles Sànchez, Alcalde de Sabadell, per la Sra. Neus Munté, Consellera de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, pel Sr. Carles Rossinyol, Diputat Provincial en representació del President de la Diputació de Barcelona, per Mn. Francesc Catarineu, Delegat Episcopal de Càritas, pel Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas, així com també per diversos alcaldes del territori diocesà i els seus representants, el Director General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, el Síndic de Greuges de Sabadell, Vicaris Episcopals, preveres i diaques, religiosos i representants d’entitats religioses i civils, socis, treballadors i voluntaris de Càritas. En total han assistit més de 500 persones que han fet insuficient l’espai previst pels actes.

A l’hora prevista Mons. Saiz Meneses ha iniciat l’acte, en el que s’ha projectat un video que explica el treball de Càritas i s’ha llegit una pregària entre tots els assistents, i seguidament el Bisbe diocesà ha procedit a la benedicció de les instal·lacions de Càritas. Després de beneir les instal·lacions de la planta baixa i els dos pisos de l’immoble, s’ha descobert la placa commemorativa de l’acte.

A continuació ha tingut lloc l’acte institucional d’inauguració. El Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas, va destacar la implantació de l’acció caritativa i social de l’Església a les 123 parròquies i 54 municipis del territori diocesà i la bona col·laboració institucional existent. El Sr. Carles Rossinyol, Diputat Provincial, subratllà la col·laboració interinstitucional per sumar esforços davant la crisi econòmica. La Sra. Neus Munté, Consellera de Benestar Social i Família, va remarcar la profunditat de la crisi existent a diversos nivells i els esforços que s’estan fent per part de tots per tal de donar-hi resposta i agraí especialment la tasca de Càritas en el conjunt del país. El Sr. Joan Carles Sánchez, Alcalde de Sabadell, tot citant el papa Benet XVI, ressaltà la tasca d’ajut i assistència al proïsme com a expressió de l’amor, i va agrair la presència i la tasca de l’Església en l’atenció a les persones, i en especial a la ciutat de Sabadell on està ubicada Càritas diocesana.

Finalment el Sr. Bisbe agraí la presència de tots els assistents a l’acte, especialment dels nombrosos membres de les administracions públiques i institucions, així com també de les germanes que formaren part de l’Associació de Filles de Maria Immaculada i Sant Antoni Maria Claret i que regentaren la Casa de Família i Guarderia durant tants anys, guanyant-se l’estimació dels sabadellencs, i dels PP. Claretians, que juntament amb el Bisbe diocesà han possibilitat que Càritas disposi de les noves instal·lacions, que foren en el seu moment la seu de la Casa de Família i Guarderia. Mons. Saiz Meneses ha recordat la centralitat de la persona, imatge de Déu, en l’acció de l’Església i tot comentat el passatge de la paràbola del bon samarità,  recordà que cadascú de nosaltres hem de ser el proïsme dels altres, especialment dels més necessitats i que es troben a la vora del camí.

Després dels parlaments ha tingut lloc la visita a les instal·lacions, que alberguen els serveis centrals de Càritas Diocesana, la seu de l’Observatori de la Pobresa i l’Excursió Social, l’escola del Voluntariat, una empresa d’inserció laboral de nova creació i diversos serveis de Càritas de Sabadell, entre ells el servei d’acollida a les persones sense llar.