Càritas de Terrassa inagura una empresa d’inserció laboral

Presentació d’APASOMI S.L.U empresa d’inserció laboral de Càritas Diocesana de Terrassa

El divendres dia 22 de maig Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, ha presidit l’acte de presentació de la primera empresa d’inserció laboral de Càritas Diocesana.

L’acte ha tingut lloc a la seu de Càritas Diocesana, a la ciutat de Sabadell, a les 10h. i ha contat amb la presència de l’Hble. Sr. Felip Puig, Conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, l’Ilm. Sr. Joan Carles Sánchez, Alcalde de Sabadell, Mn. Francesc Catarineu, Delegat Episcopal de Càritas i el Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas. Han assistit el vicari episcopal de la zona, el secretari general i canceller, rectors, delegats episcopals, membres de càritas, i destacades personalitats del món empresarial de tot el territori diocesà. Més de 200 persones han omplert la sala.

La Sra. Pilar Taché, Secretària General de Càritas i el Sr. Albert Font, gerent de l’empresa APASOMI han presentat el projecte concret de la nova empresa d’inserció laboral, que cerca l’atenció a la persona, la formació adequada i l’inseriment en el món laboral.

El Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas, en les seves paraules ha recordat que l’any 2014 Càritas va atendre a més 78.000 persones, a través dels professionals i el 1.600 voluntaris de la diòcesi, i que l’empresa que es presenta és una aposta de confiança per entrar en el mercat laboral.

Per la seva part, el Sr. Joan Carles Sánchez, Alcalde de Sabadell, ha agraït la gran tasca que es fa des de Càritas per ajudar a la cohesió social, amb una tasca feta amb professionalitat i dignitat. Càritas, ha recordat, ajuda a treballar per garantir una vida digna per a tothom i genera esperança. Amb aquesta empresa Càritas eleva el llistó del compromís de les persones.

El Sr. Felip Puig, Conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat,  ha posat de relleu la feina que es fa per tal de millorar entre tots la nostra societat. Ha remarcat la importància de generar confiança, com ho fa Càritas, i la necessària innovació que fa l’Església a través de Càritas cercant noves fórmules i models per millorar la vida de les persones. APASOMI  aporta un treball per incorporar gent al mercat, per formar persones en qualitat i competència i per transmetre veritables valors per una major justícia social, que ajudi a la una veritable recuperació econòmica i ètica.

Finalment Mons. Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa,  ha recordat que Càritas forma part de la missió de l’Església, que anuncia l’Evangeli, celebra els sagraments i fa present l’amor de Déu especialment en els més necessitats. En aquesta missió, Càritas es dedica a l’assistència material, a la capacitació de les persones perquè puguin guanyar- se la vida amb dignitat i sensibilitza la societat. Per tal de portar a la pràctica aquesta missió, ha recordat que cal fer de l’Església una casa oberta a tothom que privilegia els més necessitats, com ens recorda el papa Francesc. La nova empresa que inicia el seu camí s’insereix de ple en aquesta capacitació de les persones segons el projecte de Déu. Finalment ha agraït la col·laboració de tots en aquest nou projecte il.lusionador de Càritas Diocesana.