Càritas Diocesana de Terrassa demana la pau per a Síria en un acte a Sabadell

Càritas Diocesana de Terrassa ha fet aquest dimecres dia 15 de març, quan es compleixen sis anys de l’esclat de la guerra a Síria, un gest per demanar la pau a la República Àrab, que viu el pitjor conflicte dels últims 25 anys amb més de 320.000 morts. L’acte, que s’ha fet a davant de l’església de Sant Fèlix de Sabadell a la tarda, s’emmarca a la campanya promoguda per Caritas Internationalis  ‘Síria, la pau és possible’ perquè a tot el món es facin gestos i pregàries per demanar la fi del conflicte. Han participat voluntaris de Càritas de tota la diòcesi i altres persones que s’han sumat al gest.

S’han mostrat pancartes demanant la pau, “Peace for Syria”, i un voluntari ha llegit el manifest de l’entitat, on es demanava a governants de tot el món què treballin per:

- Assegurar la fi de la violència i que totes les parts en conflicte s’uneixin per trobar una solució pacífica.

- Donar suport als milions de persones afectades per la guerra.

- Oferir als sirians, dins i fora del país, dignitat i esperança.

També s’ha demanat que es promogui que l’ajuda humanitària arribi a totes les persones i a totes les zones de Síria; una negociació inclusiva de tota la societat civil síria; la coexistència pacífica de les diferents comunitats religioses i ètniques i la protecció de les minories; que es posi fi a la doble moral i la doble agenda dels governs que comercien amb armes i financen la guerra; i impuls per a la reconstrucció de Síria en tots els àmbits.

A Síria, més de 13,5 milions de persones necessiten assistència humanitària, 6,3 viuen desplaçats i uns 5 milions de sirians viuen com a refugiats a altres països, segons les últimes dades facilitades per l’ACNUR, l’agència de l’ONU per als refugiats. Els companys de Càritas Síria, en una carta adreçada a Càritas Espanyola, explicaven tot el patiment i l’acció que estan fent a sis regions del país més enllà de les xifres, mostrant l’estrès que pateixen en el seu dia a dia i la dificultat per atendre a les persones, doncs molts d’ells han patit la mort dels seus familiars. “La joia als ulls d’aquells qui reben l’ajuda de Càritas” és el motor que els empeny per seguir amb la seva tasca, explicaven.

L’acte ha estat presidit per Mn. Carles Cahuana, Secretari General i Canceller del Bisbat en representació del Sr. Bisbe, que es troba participant en l’Assemblea Plenària de la Conferència episcopal. L’alcalde de Sabadell, Juli Fernández s’ha sumat a l’acte. També hi eren presents el delegat episcopal de Càritas, mossèn Josep Maria Oca i el mossèn de la parròquia de Sant Fèlix, Mn. Josep M. Cot,  el director general de Càritas Diocesana, Salvador Obiols, encapçalant la representació i treballadors de l’entitat.