Càritas diocesana de Terrassa elabora un informe sobre la realitat social en el territori

NOTA DE PREMSA

L’OBSERVATORI DE LA REALITAT SOCIAL ULTIMA EL SEU PRIMER INFORME

El primer informe es presentarà al mes d’abril i estudia el sobreendeutament de les famílies

Càritas Diocesana de Terrassa, 2 de febrer de 2018. Ahir a la tarda va tenir lloc la sessió plenària del Consell Assessor de l’Observatori de la Realitat Social de la Diòcesi de Terrassa, a Sabadell. L’acte va estar presidit per Mn. Josep Àngel Saiz, Bisbe de Terrassa. Aquest Observatori es va crear al desembre de 2016 i compta en el seu Consell Assessor amb 21 entitats, representants dels diferents agents socials de la Diòcesi (universitats, sindicats, cambres de comerç, Consells Comarcals, Diputació de Barcelona i experts que col•laboren a títol personal).

Durant aquesta sessió plenària, l’Equip tècnic responsable de l’estudi, va presentar les principals conclusions de l’informe sobre el sobreendeutament de les famílies que es farà públic a l’abril de 2018.

Després de la presentació, es va treballar amb els membres del Consell Assessor la validació de l’estudi i les propostes d’incidència social.

El Bisbe de Terrassa va posar de manifest que, “quan vam iniciar el nostre camí amb l’Observatori de la Realitat Social volíem fer-ho des d’un projecte que treballés per la transformació social des del coneixement, des de l‘experiència i des de la complicitat i la suma d’esforços de diferents agents”.

L’Observatori de la Realitat Social de la Diòcesi de Terrassa

El Pla director 2014-2020 de Càritas Diocesana de Terrassa contemplava la voluntat de crear un Observatori de la Pobresa i l’Exclusió Social a nivell diocesà amb la participació dels tècnics diocesans, experts en el món universitari, entitats rellevants de la societat civil i amb el suport de l’Equip d’Estudis de la Confederació Càritas Espanyola. Els objectius de l’Observatori són dos: un vinculat a la pròpia missió de Càritas que, a més d’acollir a les persones amb situació de necessitat, marca la finalitat de sensibilitzar la societat davant les situacions d’injustícia i denunciar-les quan sigui necessari. L’altre objectiu respon a la necessitat com a entitat de tenir millors elements de coneixement social i de context per a la presa de decisions en l’àmbit de la intervenció social amb les persones en situació d’exclusió social.