Càritas Diocesana ja disposa de la seu definitiva

Càritas Diocesana disposa darrerament ja dels espais per la seu definitiva de la institució. Continua a la ciutat de Sabadell, on té des de l’any passat la seu provisional. A partir d’ara s’instala.larà a l’edifici d’una antiga llar d’infants situada al carrer Durant i Sors.

L’edifici havia format part de la Pia Associació Filles de Maria Immaculada i Sant Antoni M. Claret, fundada a Sabadell el 8 de desembre de 1931 i erigida canònicament el 14 de julol de 1942. La seva finalitat era l’atenció dels infants orfes. Després de molts anys d’atenció als infants, la impossibilitat de continuar aquesta obra d’Església, va portar al Cardenal Ricard M. Carles el 25 de novembre de 2003 a la seva supressió. Segons els estatuts d’aquesta antiga associació, corresponia al Bisbe diocesà i el Provincial dels Claretians el futur de l’edifici, per obres benèfiques, els quals han resolt traspassar-la a Càritas perquè s’assegura d’aquesta manera la continuitat en l’esperit de l’obra.
Càritas Diocesana acondicionarà els espais per situar la seu central de la seva organització, així com també especialment projectes concrets d’atenció als necessitats, tant a nivell diocesà com de la ciutat de Sabadell, i també l’escola de formació de voluntaris i l’observatori diocesà de la pobres i l’exclusió social.