Celebració a Terrassa de les II Jornades Transmet

Els dies 14 i 15 de desembre la diòcesi de Terrassa ha organitzat les II Jornades Transmet, una trobada de formació i aprofundiment de la fe en el context de la nova evangelització. En aquesta ocasió han portat per títol “Quan el servei esdevé Bona Nova”!, i han tractat sobre l’acció caritativa i social i la nova evangelització. Des de les delegacions episcopals de Càritas, Apostolat Seglar i Pastoral Universitària i Món de la Cultura, s’han coordinat enguany les jornades.

El dissabte a les 11 del matí tingué lloc al Casal Borja de Sant Cugat la inauguració. Assistiren 250 persones. Mons. Saiz Meneses recordà en les seves paraules l’origen i la finalitat de les jornades, en el context actual de nova evangelització i davant la forta crisi econòmica i de valors que demana una resposta d’Església. Agraí tot el treball que es realitza des de l’acció caritativa i social i convidà a reflexionar sobre els reptes que el moment present planteja a l’Església.

Seguidament pronuncià la conferència Mons. Carlos Osoro, Arquebisbe de València i President de la Comissió Episcopal d’Apostolat Seglar de la Conferència Episcopal Espanyola., que portà per títol el propi de les jornades. Amb un to vibrant i experiencial, remarcà la necessitat de comunió a l’Església i posà com a exemple el fragment del lavatori dels peus a l’Últim Sopar,  presentant la comunió com el fet de tenir part amb Crist. Continuà reflexionant sobre la importància de confessar la fe en el context eucarístic. Finalment abordà el que vol dir donar nosaltres de menjar als altres, segons la invitació de Jesús en el text evangèlic de la multiplicació dels pans. Aquí remarcà diversos elements importants: tenir consciència del moment present sense resignar-se, deixar-se amb acompanyar pel Crist, connectar amb el més íntim del cor humà i oferir esperança, sentir-se acollits per Déu i acollir els altres, i finalment treballar pel desenvolupament integral de l’ésser humà.

A la tarda, i en mateix Casal Borja, tingué lloc una taula rodona que presentà l’acció caritativa de l’Església a través d’experiències concretes. Feu de moderador el Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas diocesana, i intervingueren la Sra. Carme Borbonès, presidenta de Càritas Catalunya, Eusebio Argueta, membre de la Delegació de Pastoral Obrera, la Sra. Concepció Cabanes, membre de Mans Unides  i la Sra. Pilar Taché, Secretària General de Càritas diocesana.

A les 6 de la tarda va tenir la segona conferència que tancava el treball de la jornada. El Sr. Carlos Losada, professor titular del Departament d’Estratègia i Direcció General d’ESADE i antic director d’ESADE parlà sobre “Una economia al servei de les persones”. Va oferir una visió general de l’estat de l’economia mundial, remarcant les moltes i grans diferencies que es donen en diversos aspectes (creixement, infraestructures, sanitat, educació, contaminació...), depenent del desenvolupament econòmic de les diverses àrees geogràfiques. Afirmà que la qualitat de les institucions, molt deteriorades avui, és part fonamental per un creixement econòmic i per això és indispensable una forta qualitat democràtica.Convidà a recuperar la convicció en els valors (confiança, honestedat, responsabilitat, cooperació,  solidaritat, laboriositat, cohesió social...) com a palanca per un canvi, és indispensable sentir la cosa publica com a cosa de tots. S’han de promoure criteris econòmics que promoguin aquests valors i afavoreixin les relacions humanes. Cal també una regeneració dels partits polítics i les institucions internacionals que generi una nova confiança.

El dissabte hi hagué també dos moments culturals importants. A la 1 del migdia Pere Moliner interpretà “Herois anònims: cant a tots els voluntaris”, i a les 10 de la nit en el Monestir de Sant Cugat  tingué lloc un concert solidari a benefici de la Marató de TV 3, on s’interpretaren fragments d’El Messies de Händel i dels Pastors a Betlem.

El diumenge continuaren les jornades amb una taula rodona a la Fundació Busquets de Terrassa, a les 10.30h del matí, amb testimonis sobre la pobresa com a lloc evangelitzador. Intervingueren Sor Eduarda Vergara, Visitadora Provincial de les Filles de la Caritat, i un representant d ela Comunitat del Cenacle de Fogars, ubicada a Fogars de Montclús. Moderà la Sra. Núria Gispert, antiga directora de càritas Espanyola.

A les 12 del migdia tingué lloc la celebració de la Missa a la Catedral de Terrassa, presidida per Mons. Saiz Meneses i celebrada en ritu hispanomossàrab, com a cloenda de les jornades. El Bisbe en la homilia centrà la seva paraula en la litúrgia dominical i en la centralitat de l’acció caritativa i social de l’Església.