Celebració del Corpus a Terrassa

El diumenge dia 22 de juny la ciutat de Terrassa ha celebrat la solemnitat del Corpus Christi. A partir de les 15h.  s’han començat a confeccionar les 15 catifes florals pels carrers de la ciutat. Enguany han estat l’Esplai 0.5 i el grup de Joves de la parròquia del Sant Esperit, a la Plaça Vella, la Fundació Busquets per primera vegada al C. Gavatxons, juntament amb l’Escola Airina i l’Escola La Vall i el Club Sínia; la Asociación de Amigos de la Santa Cruz del Voto de Canjáyar i la Hermandad del Rocio de Terrassa, en el C. Sant Pere; el Centre Aragonés de Terrassa que enguany cumpleix 100 anys, al C. Cardaire, juntament amb el Centre Valira, i el Grup d’Espiritualitat Matrimonial del Sant Esperit i la Hermandad Rociera de les Arenes, ambdós grups per primera vegada; l’Escola Gresol s’ha incorporat també enguany al C. Fontvella, juntament amb el Centre Cultural El Social, el Grup de Pares 5.5 del Sant Esperit, el Club Cimal per primera vegada, i el Seminari de Terrassa. A partir de les 17.30h. el Sr. Bisbe acompanyat per responsables de la Comissió de Corpus, ha visitat els diversos grups i les catifes que s’estaven realitzant, to agraint-los la seva col.laboració.
A les 19h. Mons. Saiz Meneses ha presidit la Missa solemne a la Catedral, concelebrada per Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar i un bon nombre de preveres. La Capella de Música de la Catedral ha acompanyat amb els seus cants tant la celebració com la processó posterior pels carrers. En la seva homilia Mons. Saiz Meneses ha recordat que en el marc del desè aniversari de la creació de la diòcesi, tambá la processó de Corpus celebra el desè aniversari de la seva recuperació. En les seves paraules ha recordat el sentit de la festa del Corpus, convidant a intensificar la vida espiritual i la relació amb Déu i a la vegada l’atenció als més necessitats com a expressió de l’Amor de Déu. L’Església és a prop dels necessitats i els ofereix el seu ajut, una tasca aquesta reconeguda àmplament per la nostra societat en aquest context de crisi profunda.
En acabar la celebració ha tingut lloc la Processó amb el Santíssim pels carrers de la ciutat, on s’havien instal.lat tres altars, al C. Sant Pere, al C. Cardaire i al C. Fontvella, on ha tingut lloc la Benedicció amb el Santíssim. Finalment a les 21.30h. ha finalitzat l’acte amb la Benedicció Solemne de retorn a la Catedral.