Celebració del desè aniversari del patronatge diocesà

El diumenge 20 de maig de 2018, Solemnitat de la Pentecosta, va tenir lloc la celebració del desè aniversari de la proclamació de la Mare de Déu de la Salut com a patrona de la diòcesi de Terrassa. L’acte  es va celebrar en el Santuari diocesà de la Mare de Déu de la Salut, a la ciutat de Sabadell, i participaren més d’un miler de persones provinents de tota la diòcesi. A partir de les 16h començaren a arribar els pelegrins en autocars i vehicles particulars i visitaren el temple i els seus voltants. A les 16.30h el Sr. Maties Secarrant, Alcalde de Sabadell, va personar-se en el Santuari i saludà el Sr. Bisbe, amb el qual visità el temple i  conegué de primera mà les activitats del Santuari i els projectes de futur. A les 17.30h començà la celebració de l’Eucaristia a l’esplanada del temple, presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, i concelebrada per Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar i una cinquantena de preveres. Assistiren els diaques i els seminaristes. Els cants foren conduïts per en Pau Tarruell i el Cor Iubilo de la Santíssima Trinitat de Sabadell. A l’inici de la celebració es rebé amb tota solemnitat la imatge de la Mare de Déu de la Salut, que fou col·locada en un lloc destacat. Seguidament tingué lloc la ofrena floral dels deu arxiprestats de la diòcesi. En la homilia el Sr. Bisbe reflexionà sobre la celebració de la Pentecosta i la missió de l’Església en el moment present, i recordà la importància de la Mare de Déu en la singladura de la diòcesi, tot demanant que ens ajudi a viure la fermesa de la fe, la constància en l’amor i el servei, i a fer de la diòcesi i de cada comunitat una escola de comunió. En la segona part de la homilia demanà per a tots els diocesans viure les manifestacions de l’amor a Déu i al proïsme que demana el papa Francesc en l’exhortació Gaudete et exsultate, sobre la crida a la santedat en el món actual: en primer lloc l’aguant, la paciència i la mansuetud, en segon lloc l’alegria, en tercer lloc l’audàcia i el fervor, en quart lloc la dimensió comunitària i finalment la pregària constant. En acabar la celebració, el Sr. Bisbe i el seu Bisbe Auxiliar distribuïren entre els participants el record de l’acte, que va ser una medalla commemorativa amb la imatge de la Mare de Déu de la Salut i el motiu de l’acte. Els pelegrins veneraren la imatge de la Mare de Déu i a partir de les 19.30h començaren a retornar als seus llocs d’origen. Amb motiu de la celebració d’aquest aniversari s’ha reeditat i actualitzat el llibre “Una Església sota l’esguard de Maria”, que recull la història del Santuari, textos magisterials i pregàries, i la vida diocesana al llarg d’aquests anys.