Centenari de l’escola Montserrat de Rubí

El dijous 24 d’octubre Mons. Saiz Meneses ha presidit l’acte institucional del centenari de l’escola parroquial Mare de Déu de Montserrat de Rubí en el Teatre Municipal de la ciutat.  Va estar acompanyat per la Sra Anna M. Martínez, alcaldessa de Rubí, la Sea. Roser Àlcarez, Delegada episcopal d’Escoles diocesanes i parroquials, el Sr. Lluís Laliga, director de l’escola i el Sr. Miquel Mateo, Secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana.

L’escola va ser fundada el 15 d’octubre de 1919 pel beat Dr. Josep Guardiet, rector màrtir de Rubí, com a escola cristiana i catalana per fomentar l’educació de les noies. Actualment és centre educatiu de referència a la ciutat, amb 700 alumnes i integrat en la Fundació Escola i Vida de la diòcesi de Terrassa.

El Sr. Bisbe va felicitat el centre per la seva trajectòria com a escola catòlica, fidel als principis del Dr. Guardiet, que cerca l’excel.lència educativa per formar bons cristians i ciutadans.

L’acte contà també amb diversos testimonis, un dels quals conegué el Dr. Guardiet, i un documental sobre la història del centre.