Conferència Càritas Diocesana sobre l'espiritualitat dels voluntaris i professionals

En el marc del cicle de formacions d’aprofundiment que organitza Càritas Diocesana per a treballadors, voluntaris i persones interessades, ahir Mons. Jesús Fernández, Bisbe auxiliar de Santiago de Compostel·la, va oferir una conferència sota el títol “La Espiritualidad que nace del Evangelio. Claves para una acción social comprometida” el dimarts 28 de maig.

Mons. Fernández, Membre de la Comissió de Pastoral Social de la Conferència Episcopal Espanyola,  va fer èmfasi en que l’espiritualitat amb la que cal treballar des de l’acció social de l’Església és l’espiritualitat del bon samarità, fent el bé de forma desinteressada. Si algú no escolta al necessitat, o mira cap a una altra banda, és perquè “no li importa” el patiment aliè. Aquesta actitud produeix barbaritats ja que la indiferència per la injustícia i la vulnerabilitat de l’altre, fa que no es denunciï i que es perpetuï. Des de l’Església ens hem de deixar interpel·lar i no pot “no importar-nos” la situació que visqui el nostre germà. El model elitista i privatista, el diner, el consumisme i la publicitat i el relativisme; són valors culturals i morals que ens impedeixen descobrir a Jesús en els pobres, que sembren indiferència en els nostres cors i insolidaritat a la nostra vida. Produeixen individualisme centrat en els propis interessos que debilita els vincles socials. L’ésser humà es converteix en un objecte d’usar i tirar. Vivim anestesiats davant la solidaritat cap als demés de tal manera que no només neguem l’atenció als necessitats, sinó que crea pobresa.

L’acte va ser presidit per Mons. Josep Àngel Saiz, Bisbe diocesà,  amb la presència del president de Càritas Catalunya, el Sr. Francesc Roig, el delegat i els vicaris episcopals, i el director de Càritas Diocesana de Terrassa, Sr. Salvador Obiols, i va comptar amb la participació de les persones assistents, que van poder compartir les seves inquietuds sobre el tema.