Defunció de Mn. Francesc Maria Mendizábal Arraràs

El dia 6 de novembre de 2021 va morir a la Residència Sant Josep Oriol de Barcelona Mn. Francesc Maria Mendizábal Arraràs, prevere de l’Església de Terrassa, a l’edat de 84 anys.

Mn. Mendizábal havia nascut a Pamplona (Navarra) el 16 de maig de 1937. Realitzà els estudis primaris i secundaris als Religiosos Caputxins. Ingressà al Seminari Nacional de Missions, amb seu a Burgos, on estudià Filosofia i Teologia.
El 20 d’agost de 1963 fou ordenat prevere a Valledupar (Colòmbia). En aquella diòcesi fou rector de la parròquia de San José Obrero durant els primers anys de ministeri. Entre d’altres, també va ser Assessor Diocesà del Moviment Familiar Cristià, Vicari Diocesà de Pastoral, Jutge Diocesà, Secretari General i Canceller i Vicari Capitular.

L’any 1981 tornà a Barcelona essent nomenat adscrit amb facultats de vicari a la parròquia de St. Josep de La Llagosta. L’any 1982 rebé l’encàrrec de coadjutor de la mateixa parròquia.
Al 1987 fou incardinat a l’Arxidiòcesi de Barcelona i nomenat rector de Santa Maria de Montcada i Reixac al 1990.
Durant els anys com a rector de Santa Maria, fou en dues ocasions Arxipreste de Montcada i Adscrit amb facultats de vicari a les parròquies de Santa Engràcia i Sant Joan Baptista de Montcada i Reixac.
Amb la creació de la diòcesi de Terrassa el 15 de juny de 2004 hi quedà incardinat. Fou nomenat Consiliari de la “Cofradía de Nuestra Señora de la Bien Aparecida” al 2005.

L’any 2015 va traslladar-se a la Residència de Sant Josep Oriol de Barcelona, quedant com a Rector emèrit de Santa Maria de Montcada.
La missa exequial tindrà lloc dimarts 9 de novembre a les 10:30 de matí a la capella del Tanatori de Les Corts i serà presidida per Mons. Salvador Cristau, Administrador Diocesà.

Encomanem a la misericòrdia de Déu aquell qui el serví des del ministeri presbiteral. Descansi en pau.