Defunció de Mn. Lluís Pou

El dissabte dia 21 de febrer al vespre morí Mn. Lluís Pou Illa a l’Hospital de Granollers a l’edat de 74 anys.

Mn. Pou havia nascut a Santa Maria de Palautordera, al costat de l’ermita de la Mare de Déu del Remei, el 28 d’octubre de 1940. Estudià als Germans de les Escoles Cristianes a Sant Celoni i l’any 1954 ingressà al Seminari de Barcelona. Rebé l’ordenació sacerdotal el 5 de setembre de 1965 a la parròquia de Santa Maria de Sants, a la ciutat de Barcelona.

Va exercí primer com a vicari a les parròquies de Sant Martí de Sant Celoni (1965-1967) i Nostra Senyora del Carme a Barcelona (1967-1971). L’any 1971 va ser nomenat regent de la parròquia de Sant Cristòfor a La Granada del Penedès i l’any 1977 ecònom de la parròquia de Sant Narcís a Barcelona, col.laborant amb els altres preveres de l’equip sacerdotal a les parròquies veïnes de Sant Paulí de Nola i Sant Pere Ermengol. L’any 1975 fou escollit membre del Consell Presbiteral.

L’any 1980 fou nomenat regent de la parròquia de Sant Llorenç a Sant Feliu de Llobregat, tasca que compatibilitzà en moments concrets amb el nomenat d’administrador parroquial de Sant Joan Despí (1990) i de Sant Just i Pastor de Sant Just Desvern (1990). Entre els anys 1980 i 1993 va ser arxiprest de l’arxiprestat de Sant Feliu de Llobregat. L’any 1996 va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Martí del Clot, a la ciutat de Barcelona, i l’any 1998 compaginà aquesta dedicació amb la d’administrador parroquial de la veïna parròquia de Sant Ignasi de Loiola, essent nomenat arxiprest de Sant Martí l’any 1997.

El 1999 fou nomenat rector de la parròquia de Sant Martí de Sant Celoni, i posteriorment també de rector de Sant Esteve d’Olzinelles (1993) i administrador parroquial de Sant Cristòfor de Montclús (2000) i Sant Esteve de La Costa del Montseny (2002). Fou a la vegada arxiprest de l’Arxiprestat del Montseny entre els anys 2002 i 2005. Ha estat també un dels dos delegats nacionals del Col.loqui Europeu de Parròquies des de l’any 2002 fins al moment de la seva mort.

Amb la creació de la diòcesi de Terrassa el 15 de juny de 2004 hi quedà incardinat. Entrà a formar part del primer Consell Presbiteral de la diòcesi (2005) i el Sr. Bisbe l’escollí també com a membre de Col.legi de Consultors (2005), i n’ha estat membre dels dos organismes fins al moment de la seva defunció.

L’any 2005 va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Vicenç de Mollet i l’any 2008 de la parròquia de Sant Esteve de Granollers, servint a més les parròquies veïnes de Sant Julià de Palou com a administrador parroquial des de l’any 2009 i Santa Agnès de Malanyanes com a rector des de l’any 2010. Entre els anys 2012-2013 va ser també administrador parroquial de les parròquies de Sant Sadurní i la Mare de Déu del Carme de Montornès del Vallès, i entre els anys 2013 i 2014 rector de la parròquia de Sant Esteve d’El Coll. Va ser arxiprest de Granollers entre els anys 2008 i 2014. L’any 2010 el Sr. Bisbe el nomenà Vicari Episcopal per la Zona Pastoral del Vallès Oriental, i com a tal també entrà a formar part del Consell Pastoral Diocesà.

La capella ardent estarà instal·lada a partir del dilluns dia 23 de febrer a les 10h. a la parròquia de Sant Esteve de Granollers. Les exèquies seran presidides de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, el mateix dilluns a les 16h. a la parròquia de Sant Esteve de Granollers. Descansi en pau.