Defunció i exèquies del Cardenal Ricard Maria Carles Gordó

A la matinada del dimarts dia 17 de desembre ha mort a la ciutat de Tortosa el Cardenal Ricard Maria Carles i Gordó.

La capella ardent quedarà instal·lada aquest dimarts a la Catedral de Tortosa, des de la una del migdia fins a les 20 h.

Dimecres dia 18, les seves despulles seran traslladades a la Catedral de Barcelona, on la capella ardent hi quedarà instal·lada des les 11 fins a les 21 h.

Dijous dia 19 de desembre, a les 11 h, a la mateixa Catedral de Barcelona, tindrà lloc la missa exequial.

Tot seguit, les despulles del Cardenal Ricard Maria Carles seran traslladades a la ciutat de València, on, per expressa voluntat seva, serà enterrat a la capella de la Mare de Déu dels Desemparats.

El Cardenal Carles havia nascut a la ciutat de València el 24 de setembre de 1926. Rebé l’ordenació presbiteral el 29 de juny de l’any 1951. Va ser nomenat bisbe de Tortosa l’any 1969 i arquebisbe de Barcelona l’any 1990. Fou creat cardenal pel beat Joan Pau II l’any 1994. Era arquebisbe emèrit de Barcelona des de l’any 2004.

El Sr. Bisbe encomana a la misericòrdia de Déu el descans etern del Cardenal Ricard Maria, i demana als diocesans la seva pregària pel qui va ser també el nostre pastor diocesà entre els anys 1990 i 2004.

Descansi en pau.