Inauguració i benedicció de les obres al Casal de la Visitació

El dissabte 8 de gener Mons. Salvador Cristau, Administrador diocesà i Bisbe electe, va presidir l’acte d’inauguració i benedicció de les obres de reforma en el Casal de la Visitació, a Can Xammar, a l’Ametlla del Vallès.

Va estar acompanyat per Mons. Josep Àngel Saiz, arquebisbe de Sevilla, el Vicari General, Vicaris Episcopals , Secretari General i Canceller i membres del Bisbat, l’Alcalde de l’Ametlla del Vallès, representants de la Fundació Roser de Maig, de la Fundació Escola i Vida, de la Fundació Pere Tarrés i de la Fundació M. Antònia Roure.

La casa de Can Xammar acollí des de l’any 1925 un projecte d’acollida i formació humana i cristiana de nois en situació de vulnerabilitat gràcies a l’Obra de la Visitació, institució diocesana del bisbat de Barcelona, fundada pel Dr. Josep M. Alós, màrtir de la Guerra Civil i que es troba enterrat a la capella de Can Xammar. El beat Pere Tarrés hi passà temporades com a consiliari de l’Obra de la Visitació.

L’any 2005 l’Obra de la Visitació feu donació del Casal de la Visitació al bisbat de Terrassa, el qual al llarg d’aquests anys ha continuat aquesta obra de formació i educació cristiana d’infants i joves.

Des de l’any 2019 i gràcies al conveni amb la Fundació Roser de Maig, vinculada a la parròquia de la Mare de Déu de Déu del Roser de Cerdanyola del Vallès, s’ha pogut rellançar aquest projecte de formació,des de l’humanisme cristià, d’infants i joves, i obert a les famílies.

Les obres que s’han inaugurat han comportat l’adequació de les instal.lacions a la normativa actual en referència a cases de colònies i albergs. L’edifici, amb capacitat per 100 persones, podrà acollir grups de colònies, estades escolars, grups parroquials i convivències, trobades de matrimonis, de moviments, etc.

Després de l’acte institucional, Mons. Josep Àngel Saiz beneí les instal.lacions i es descobrí una placa commemorativa. Els infants de l’esplai El Roser de Cerdanyola del Vallès acompanyaren els actes amb els cants. Finalment es visiraren les instal.lacions.

La diòcesi de Terrassa continua apostant i treballant per l’educaciò integral dels infants i joves des de l’humanisme cristià a través de la seva xarxa d’escoles, a les que s’afegeix, a partir d’ara, aquest espai emblemàtic del Casal de la Visitació.

Imatges relacionades