Jornada diocesana de Litúrgia

El dissabte dia 17 de setembre ha tingut lloc a la Catedral de Terrassa la I Jornada diocesana de Litúrgia. L'acte ha estat presidit per Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar.

A les 11h ha tingut lloc la presentació de la jornada a càrrec del Sr. Bisbe. A continuació Mn. Fr. Xavier Aróztegui, sostsdelegat de Litúrgia de Terrassa, ha presentat el document dels bisbes de la Tarraconense, "Evangelitzats des de la litúrgia, enviats a renovar el món amb misericòrdia" (2015), publicat amb motiu del centenari del primer congrès litúrgic de Montserrat (1915) i en l'escaiença del cinquentenari de la cloenda del Concili Vaticà II (1965), que impulsà la renovació litúrgica. Mn. Aróztegui ha fet un repàs de les aportacions del moviment litúrgic a la renovació litúrgica i de la seva recepció a casa nostra al llarg del segle XX i el segle XXI.
Seguidament ha tingut lloc la presentació nou cantoral litúrgic bàsic aprovat pels bisbes de la Tarraconense l'any 2015. Mn. Joan Baburés, delegat de Litúrgia de Girona i membre de la Comissió Interdiocesana de Litúrgia, n'ha fet la presentació, assenyalant les novetats respecte a l'anterior edició.
El Petit Cor de la Catedral de Lleida, dirigit per J. Messalles ha interpretat diverses peces musicals del nou cantoral, acompanyat a l'orgue pel mestre J. Casals.
A les 13h Mons. Cristau ha fet la cloenda de la jornada, assenyalant la importància de la litúrgia com un dels tres elements centrals de l'Església, juntament amb l'evangelització i l'exercici de la caritat.