La diòcesi de Terrassa celebra les Jornades Transmet/ La diócesis de Terrassa celebra las Jornades Transmet

El primer anunci centra la reflexió de les vuitenes Jornades Transmet de la diòcesi de Terrassa

Els dies 26 i 27 d’octubre la diòcesi de Terrassa ha organitzat per vuitè curs consecutiu les Jornades Transmet de formació per a preveres, diaques, religiosos i laics. El lema d’enguany ha estat: “La missió de l’Església avui. El primer anunci per a la Nova Evangelització”.

El dissabte 26 la jornada ha transcorregut en el Centre Borja de Sant Cugat del Vallès. S’ha iniciat a les 11h amb la presentació a càrrec del Sr. Bisbe i la conferència sobre “El primer anunci” feta per Mons. Alfonso Carrasco Rouco, Bisbe de Lugo i President de la Subcomissió d’Universitats de la Comissió Episcopal de Seminaris i Universitats de la Conferència Episcopal. En la seva dissertació ha reflexionat sobre els fonaments del primer anunci de la fe en el context actual. Després de repassar els documents més importants des del Concili Vaticà II fins al papa Francesc, s’ha centrat en l’anunci de la fe com a anunci kerigmàtic de la persona de Jesucrist, fet com a comunitat que és creïble per la unitat i la caritat, i des del testimoni personal de vida enmig del món, des de la família, en la societat i en la cultura. Després de la seva conferència s’ha obert un torn de preguntes que ha propiciat un interessant col·loqui.

Seguidament, i després d’un breu descans, s’han presentat les accions del Pla Pastoral Diocesà “Una Església a l’encontre de la persona” per aquest curs 2019-2020. A la tarda, després del dinar, ha tingut lloc la presentació de testimonis concrets sobre experiències de primer anunci que ja es realitzen a diverses parròquies, grups i moviments de la diòcesi, i s’ha reflexionat sobre les propostes concretes tot convidant a implementar-les en la pastoral ordinària.

El diumenge 27 d’octubre les jornades s’han traslladat a la ciutat de Terrassa. A les 10.30h ha tingut lloc a la Plaça Vella, davant la Catedral, la trobada d’infants amb participació de nens de catequesi i esplais de parròquies del Vallès Occidental i el Vallès Oriental. El grup Bufanúvols, a través de les seves dinàmiques variades, ha fet la presentació del primer anunci adreçat als més petits. A continuació a les 12h Mons. Saiz Meneses ha presidit la Missa a la Catedral amb la participació de tots els infants que han estat en la trobada, adreçant-los la seva paraula. D’aquest manera s’ha clausurat la vuitena edició de les Jornades Transmet, amb una gran participació de preveres, diaques, religiosos i laics.

Imatges relacionades