La diòcesi de Terrassa peregrina a Roma amb motiu de l’Any de la Misericòrdia

Entre els dies 18 i 21 de setembre ha tingut lloc la peregrinació diocesana de Terrassa amb motiu de l’Any de la Misericòrdia.

Ha estat presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, acompanyat per 4 preveres, 1 diaca i 165 feligresos provinents de diferents llocs de la geografia diocesana: Terrassa, Ullastrell, Viladecavalls, Cerdanyola del Vallès, Sant Cugat del Vallès, Rubí, Sabadell, Castellar del Vallès, Sant Feliu del Racó, Mollet del Vallès, Granollers, La Roca del Vallès, Cardedeu i Sant Celoni. S’han hostatjat a la Casa San Juan de Ávila del Pontifici Col·legi Espanyol.

Durant aquests dies els pelegrins han visitat les quatre basíliques majors de Roma, celebrant-hi l’Eucaristia i traspassant la porta santa a cada una d’elles i han participat en l’audiència general del Sant Pare el dimecres. A més han fet un recorregut per la Roma clàssica, especialment el Coliseu i el Panteó, a més de la basílica de Sant Climent i les seves excavacions, els Museus Vaticans i altres monuments de la ciutat.

Particular significació ha tingut el pas per la Porta Santa de Sant Pere del Vaticà el dimarts dia 20 de setembre a la tarda. Sortint des del Castell Sant’Angelo han fet el pelegrinatge fins a la tomba de Sant Pere a la Basílica del Vaticà. El recorregut s’ha fet a poc a poc, amb diverses estacions, acompanyats per textos i cants. La creu que presidia la processó ha estat portada per un gran nombre de pelegrins. Pels pelegrins ha estat una veritable experiència espiritual i eclesial, personal i comunitària.

El dimecres dia 21 de setembre s’ha participat com a acte de cloenda en l’audiència general del Sant Pare, al qual se li ha fet entrega d’un regal institucional de la diòcesi, en aquest cas la creu de Càritas, feta amb fusta.