Mollet ja té els primers contenidors de Càritas de roba usada de Catalunya

El primer contenidor de roba usada de Càritas Diocesana de Terrassa ja està als carrers de Mollet, al centre de la ciutat del Vallès Oriental. En una primera fase s'instal·laran deu contenidors i més endavant, deu més, fins a arribar a la vintena. Són els primers contenidors de roba usada de Càritas a Catalunya. Aquesta iniciativa pionera s'ha aconseguit gràcies a l'acord entre Càritas Diocesana, la Fundació Formació i Treball (FiT) i l'Ajuntament de Mollet del Vallès.

La roba que es reculli als contenidors es traslladarà a la planta de residus tèxtils de Sant Esteve de Sesrovires, al Baix Llobregat, gestionada per la FiT. La que estigui en bon estat s'enviarà a la botiga de Càritas a Mollet. D'aquesta manera es generaran llocs de treball per a persones en risc d'exclusió social, tant al punt de venda com en el procés de tractament dels teixits. Fins ara a la botiga de Mollet hi treballaven voluntaris, però amb aquesta iniciativa hi haurà contractacions.

A l'acte d'instal·lació del primer contenidor hi eren presents el bisbe de la diòcesi, Josep Àngel Saiz Meneses, el director general de Càritas Diocesana, Salvador Obiols, el director de la FiT, Albert Alberich, l'alcalde de Mollet, Josep Monràs, la regidora de serveis socials, Ana María Díaz, la responsable de Càritas Mollet, Maria Teresa Securum, i els mossens Josep Monfort, vicari episcopal de la zona, i Miquel Planas, rector de la parròquia de Sant Vicenç, entre altres personalitats.

El bisbe ha destacat que aquests contenidors serveixen per fer una de les obres de misericòrdia, "vestir el despullat", i ha explicat que la solidaritat és una forma de fer ecologia espiritual, també necessària a la vida de les persones. També ha assenyalat l'acord entre les diferents institucions com una "meravella" i un "exemple". "És un gest senzill i humil, però amb molt significat", ha remarcat . “És un gest senzill i humil, però amb molt significat”, ha remarcat . I ha agraït a la ciutat de Mollet “la seva tradicional predisposició sempre que s’aborden qüestions relatives a ajudar als més desfavorits”.

Durant les seves intervencions, el director de Càritas Diocesana i el de la FiT han assenyalat que aquests contenidors tindran una funció social, combatre l'exclusió social amb els nous llocs de treball i donant roba a qui ho necessita, i ecològica en la reutilització dels teixits. Salvador Obiols també s'ha referit a la instal·lació d'aquest primer contenidor com la punta de llança" d'aquest projecte. Albert Alberich ha explicat que s'esperen recollir uns 100.000 quilos de roba usada a l'any a la ciutat i que la recollida es farà dos cops per setmana, tot i que es podria arribar a fer més sovint en els canvis de temporada. L'alcalde Josep Monràs s'ha mostrat molt agraït amb les entitats pel fet que hagin triat la ciutat del Vallès Oriental com la primera per aquesta iniciativa. "És un orgull i un compromís que Càritas hagi optat per Mollet per dur a terme aquesta experiència pilot", ha assenyalat.