Mons. Celso Morga Iruzubieta ha estat nomenat arquebisbe-coadjutor de Mèrida-Badajoz

La Nunciatura Apostòlica a Espanya comunica a la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) que a les 12,00 hores d’avui, dimecres 8 d’octubre, la Santa Seu ha fet públic que el Papa Francesc ha nomenat arquebisbe-coadjutor de Mèrida-Badajoz a Mons . D. Celso Morga Iruzubieta, actualment secretari de la Congregació per al Clergat a Roma.

Mons. D. Celso Morga Iruzubieta va néixer a Huércanos, la Rioja, el 28 de gener de 1948. Va completar els seus estudis eclesiàstics al Seminari diocesà de Logronyo i va ser ordenat sacerdot el 24 de juny de 1972. Posteriorment, va cursar la llicenciatura en Dret Canònic a la Universitat de Navarra, on va obtenir el Doctorat en 1978 amb la tesi la predicació i la catequesi en els Sínodes de Calahorra-la Calçada i Logronyo.

Més tard va desenvolupar la seva tasca pastoral a diverses parròquies de la Rioja i va ser vicari judicial adjunt del Tribunal Diocesà entre 1974 i 1980. Aquest any es va traslladar a Còrdova (Argentina) per a impartir la docència de Dret Canònic al Seminari Arxidiocesà. També va exercir de jutge al Tribunal Eclesiàstic i de capellà d’un col·legi religiós.

Al seu retorn a Espanya el 1984, el van nomenar rector de Sant Miquel, a Logronyo, i el 1987 va ser cridat a Roma per treballar a la Congregació per al Clergat, el dicasteri vaticà que s’ocupa dels assumptes que es refereixen a la vida i ministeri de 400.000 sacerdots catòlics a tot el món. Allà ha treballat de cap de secció i, des de novembre de 2009, de sotssecretari, càrrec que ha ocupat fins al seu nomenament de secretari i arquebisbe titular d’Alba Marítima, sent ordenat bisbe pel Papa Benet XVI a la Basílica de Sant Pere el dia 5 de febrer de 2011.

A més de la seva responsabilitat en la Cúria Romana, Mons. Celso Morga ha desenvolupat una intensa tasca pastoral a diverses parròquies de la capital italiana, entre elles la parròquia dels Sants Protomàrtirs Romans. És autor d’alguns llibres de teologia espiritual i ha publicat diversos treballs sobre la vida i el ministeri dels sacerdots, a l’Osservatore Romano i altres revistes.