Mons. Saiz Meneses beneeix i inagura les obres d’ampliació de l’Escola Mare de Déu de la Salut

El dimarts 3 de setembre de 2013 Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, a les 12h. ha presidit l’acte de benedicció i inauguració de les obres d’ampliació de l’Escola Diocesana Mare de Déu de la Salut a la ciutat de Sabadell. Ha estat acompanyat per l’ilm. Sr. Joan Carles  Sánchez, Alcalde  de Sabadell i el Sr. Miquel Garcia, Director General de Centres Concertats i Centres Privats de la Generalitat de Catalunya.

Han assistit així mateix Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar, el P. Enric Puig SJ, Secretari General de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, el Sr. Ignasi Garcia Clavel, President de la Fundació d’Escoles Parroquials de Barcelona, la Sra. Roser Álvarez, Delegada Episcopal per a les Escoles Diocesanes i Parroquials, Vicaris Episcopals, Secretari General i Canceller, preveres i religiosos, el Sr. Francesc Ortiz, Director del centre, Consell Escolar, Claustre de Professors del centre, AMPA, personal no docent, pares i alumnes, membres de la Fundació d’Escoles Diocesanes i Parroquials, Arquitectes, Constructors i representants d’altres centres docents.

Amb una sala d’actes plena de gom a gom, s’inicià l’acte amb la benedicció de les instal·lacions. Mons. Saiz Meneses passà per les diferents aules beneint el centre. La coral  i la orquestra de l’escola acompanyà amb els seus cants els diversos moments de la celebració.

Seguidament tingué lloc l’acte institucional. El director del centre va agrair l’esforç d’aquesta comunitat escolar i destacà la motivació per continuar treballant per consolidar un projecte de qualitat educativa, constant actualització i amb un tracte familiar. A continuació els arquitectes Santi Vea i Carles Resino van exposar les seves intencions a l’hora de projectar el nou edifici i van fer entrega de l’obra al Bisbe Diocesà. El Director General de Centres Concertats i Centres Privats de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Miquel García va fer èmfasi en el vigor, el valor i la valentia que havia demostrat l’escola en tirar endavant aquest projecte. Per la seva banda, l’alcalde de Sabadell, el Sr. Joan Carles Sánchez  va destacar la importància que té la cultura i l’educació en un moment de crisi econòmica, sobretot per a la preparació professional de les noves generacions, i valorà positivament l’aportació del cristianisme en la formació de les persones.

Com a cloenda de l’acte, Mons. Josep Àngel Saiz va agrair la presència de les múltiples representacions del món de l’ensenyament que hi van assistir i destacà que la formació dels alumnes amb un sentit cristià de la vida és posar els fonaments de la societat. Va fer un repàs agraït a totes les persones i institucions que han regit l’escola al llarg dels seus 119 anys d’història, remarcant especialment el treball realitzat en els últims anys des de que el Bisbat n’assumí la titularitat l’any 2008. Reflexionà finalment sobre la importància de la educació, subratllant que “la nostra vocació és educar, la nostra passió és educar. Educar i formar els infants i joves perquè desenvolupin totes les seves potencialitats, perquè no es quedin a mig camí, perquè no caiguin en el consumisme, perquè no s’instal·lin en la mediocritat; perquè siguin responsables, respectuosos, solidaris; perquè cerquin sempre l’excel·lència. I educar segons el projecte educatiu cristià, inspirats en l’Evangeli de Jesucrist, en la recerca de la veritat i el bé.”

Després es va procedir a la descoberta de la placa commemorativa de l’acte i es realitzà la visita inaugural. La Jornada va finalitzar a la tarda amb una jornada de portes obertes on més d’un miler de persones van poder visitar les noves instal·lacions.

Les obres d’ampliació de l’escola van començar el 29 de setembre de 2011 i han agrupat l’escola en un únic complex educatiu de 6.554,83m2 (amb 4.554,57m2 de nova construcció i  1.134,67m2 de superfície reformada). La remodelació permetrà al centre educatiu ampliar en un futur la seva oferta educativa en els estudis d’infantil, primària i secundaria i iniciar ja, aquest curs 2013-2014, els estudis post obligatoris de batxillerat, arribant a acollir un miler d’alumnes.