Mons. Saiz Meneses beneeix i inaugura els locals de Càritas Diocesana en el Vallès Oriental

El dilluns dia 22 de febrer Mons. Josep Àngel Saiz Meneses va beneir i inaugurar els nous locals de Càritas Diocesana a la Zona Pastoral del Vallès Oriental, a la ciutat de Granollers.

En l’acte va estar acompanyat pel Sr. Josep Mayoral, Alcalde de Granollers, Mn. Josep Monfort, Vicari Episcopal del Vallès Oriental i el Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas Diocesana. Assistiren a més els alcaldes de Canovelles i Palau de Plegamans, a més de regidors de diversos ajuntaments del territori, els Vicaris Episcopals, Mn. Joan Carles Montserrat i Mn. Fidel Catalán i Mn. Carles Cahuana, Secretari General i Canceller, Mn. Manuel Amado, rector de la parròquia de la Mare de Déu de Fàtima, i la Sra. Casilda Isern, Cap de l’Equip Territorial de Càritas del Vallès Oriental, responsables, assistents socials, voluntaris i col.laboradors de Càritas.

A les 18h. el Sr. Bisbe procedí a la benedicció dels nous locals, situats a la parròquia de la Mare de Déu de Fàtima. Seguidament tingué lloc l’acte institucional en el saló d’actes. El Sr. Salvador Obiols explicà breument el procés d’implantació en el territori de l’estructura diocesana de Càritas, que ha de ser mínima i sempre al servei de les persones, cercant la proximitat a través de la descentralització dels serveis. El Sr. Josep Mayoral recordà la realitat de la pobresa en el territori i la necessitat del treball conjunt entre l’Església Catòlica a través de Càritas i les administracions per afrontar aquest tema i cercar les millors solucions per les persones. En aquest sentit agraí la tasca que realitza Càritas des de les parròquies. Finalment Mons. Saiz Meneses recordà que el temps de la quaresma és un temps propici per girar la mirada envers Déu i cercar la seva voluntat i envers els germans per atendre’ls en les seves necessitats. Reflexionà sobre l’acció de Càritas a nivell d’ajut, de promoció i de conscienciació i denúncia i convidà en l’Any de la Misericòrdia a posar en pràctica les obres de misericòrdia, afegint-hi encara una de nova: donar feina a l’aturat. Acabà les seves paraules agraint tot el treball realitzat des de Càritas, les administracions i especialment les persones concretes.

En acabar l’acte tingué lloc un refrigeri final i la visita a les instal·lacions que a partir d’ara serviran per oferir un millor servei a les parròquies del Vallès oriental.