Mons. Saiz Meneses beneeix una botiga solidària de Càritas Parroquial a Parets del Vallès

El dijous, 24 d’octubre, a les 6 de la tarda Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, va inaugurar el nou projecte social de Càritas Parets, “La Botigueta”, als locals de la Parròquia de Sant Esteve.

En la benedicció i inauguració de la botiga hi van assistir més de 50 persones, la majoria de les quals eren voluntaris i professionals de Càritas, així com una bona representació de veïns i del barri.

En l’acte van intervenir: Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, el Sr. Sergi Mingote, alcalde de Parets i Mn. Xavier Farrés, rector de la parròquia de Sant Esteve.

Mn. Xavier Farrés donà la benvinguda als presents. El rector explicà que “La Botigueta” “no és un negoci, un comerç com d’altres, sinó que és que és un projecte de Càritas, fruit de la reflexió i de repensar part de la seva acció”. El plantejament és que aquesta botiga “no és una acció de beneficència, ans al contrari, el que vol és dignificar les tradicionals donacions de roba”. El comerç està a peu pla i ofereix roba de segona mà –prèviament rentada, repassada i classificada – a preus molt reduïts (més aviat simbòlics) per a les persones que ho necessitin, ja siguin ateses per Càritas o no.

Després de la seva intervenció, Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, feu la benedicció dels locals.

Posteriorment, l’alcalde de Parets, el Sr. Sergi Mingote, destacà que “aquest projecte té la solidaritat com a objectiu, un objectiu que té al darrera persones, per això és un projecte de poble. L’alcalde agraí l’esforç dels qui han fet possible “La Botigueta” i desitjà molts èxits a aquest projecte.

Al seu torn, Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, expressà la seva satisfacció per “aquesta setmana fantàstica que hem tingut amb dues inauguracions: la de la seu de Càritas Diocesana primer, i ara, la de “La Botigueta”. Comentant el text de l’evangeli proclamat a la benedicció, va subratllar la confiança en la Providència. Jesucrist ens va dir que no ens preocupéssim i que confiéssim en Ell. Així doncs, “no ens hem d’atabalar o neguitejar, però ens n’hem d’ocupar, omplint de continguts la nostra vida: d’amor, de solidaritat, de justícia i de pau”. En una situació com l’actual, el prelat manifestà que “l’Església s’ha ocupar dels fills de la família humana, d’una manera preferencial pels més necessitats, i ho ha de fer sumant esforços amb altres entitats, com ara els ajuntaments, perquè la suma de col·laboracions, multiplica”. “Davant la crisi actual, Càritas fa present l’amor de Déu entre els homes. Un amor creatiu, com és ara aquest nou projecte de “La Botigueta”.

Amb aquesta botiga ja són dues les que té Càritas a la diòcesi de Terrassa; l’altra és a Sabadell.