Mons. Saiz Meneses inaugura l’Observatori de la Realitat Social de la diòcesi de Terrassa

El dijous dia 1 de desembre a la seu de Càritas Diocesana a la ciutat de Sabadell ha tingut la presentació i inauguració de l’Observatori de la Realitat Social en un acte presidit per monsenyor Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa i president de Càritas Diocesana.

Ha estat acompanyat en la presidència pel Sr. Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell, el Sr. Joaquim Nin, secretari de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Mn. Josep M. Oca, Delegat Episcopal de Pastoral Social i el Sr. Salvador Obiols, Director General de Càritas Diocesana.

El Sr. Salvador Obiols, Director General, ha remarcat que aquest és un projecte pioner a les Càritas amb seu a Catalunya, amb la participació de diferents agents socials i amb el suport de  la Fundación FOESSA.

Al seu torn, el Sr. Joaquim Nin ha felicitat i ha valorat positivament la posada en marxa de l’Observatori i l’objectiu de recollir  diverses visions des del la mútua independència i a la vegada la mútua cooperació.

El Sr. Juli Fernández, tot felicitant Càritas per la iniciativa, ha remarcat especialment que la dignitat està per sobre de qualsevol ideologia i que els responsables de les diferents organitzacions han d’aportar solucions per tal que es respectin els drets dels nostres ciutadans.

Finalment Mons. Saiz Meneses ha comentat que els fonaments de l’acció caritativa i social són la conversió personal, pastoral i social per a la promoció humana, la importància de la fraternitat i de la comunió que es deriven d ela filiació divina i posar la centralitat de la nostra acció en la persona.

Després d’aquestes intervencions, la Sra. Amèlia de Juan, cap de l’Àrea de Gestió de la Informació i Incidència Social de Càritas, ha explicat la tasca que realitzarà l’Observatori en l’anàlisi de la situació de pobresa, la sensibilització i la recerca de propostes.

Tot seguit, Francisco Lorenzo, coordinador del Equipo de Estudios de Cáritas Española ha pronunciat la conferència “Nous reptes per a Càritas: realitat social i identitat”, en la que ha analitzat la manera d’afrontar la realitat social des de la perspectiva de la fe cristiana i el compromís evangelitzador.

Prèviament a la presentació pública de l’Observatori de la Realitat Social, ha tingut lloc la constitució del Consell Assessor del mateix, presidit pel Sr. Bisbe i format per destacats representants de diferents àmbits: acadèmic, municipal, empresarial, social i sindical, que donaran suport a la Direcció Executiva d’aquest nou projecte.

Els membres del Consell Assessor són:

1. Mons. Josep Àngel Saiz, bisbe de Terrassa i President
  2. Sr. Salvador Obiols, director general de Càritas Diocesana de Terrassa i Vicepresident

Consellers

1. Sr. Antoni Abad, president de la CECOT.
  2. Sr. Josep Argemí, expert, representant de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).
  3. Sr. Antoni M. Brunet, president de la Cambra de Comerç de Sabadell
  4. Sra. Meritxell Budó, vicepresidenta 4a, Àrea d’atenció a les persones de la Diputació de Barcelona.
  5. Sr. Salvador Cardús, sociòleg, Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. Departament de Sociologia. Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
  6. Josep Maria Carreras i Quilis, director dels Serveis d’Urbanisme de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
  7. Sr. Josep Escartín, síndic de Greuges de Sabadell.
  8. Sr. Marià Galí, president de la Cambra de Comerç de Terrassa.
  9. Sr. Ignasi Giménez, president del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
  10. Sra. Montserrat González, responsable de Formació i Comunicació d’UGT Catalunya (Vallès Occidental)
  11. Sr. Paco López, degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull (URL).
  12. Sr. Enrique López, secretari general d’ESADE – Universitat Ramon Llull (URL).
  13. Sr. Òscar Mateos, responsable de l’Àrea Social del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia. Fundació Lluís Espinal.
  14. Sra. Cora Mazo, cap d’Acció Social de Càritas Diocesana de Terrassa i consellera de Càritas Diocesana.
  15. Sr. José Luis Molina, antropòleg, Facultat de Filosofia i Lletres. Departament d’Antropologia Social i Cultural. Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
  16. Sr. Josep Monràs, president de l’Associació Àmbit B-30.
  17. Sr. Sebastián Mora, director de la Fundación FOESSA i secretari general de Càritas Espanyola.
  18. Sr. Gonzalo Plata, secretari general de CCOO (UI Vallès Oriental, Maresme i Osona)
  19. Sra. Maria Recuero, secretària general de la Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC).
  20. Sr. Esteve Renom, conseller de Càritas Diocesana de Terrassa.
  21. Sr. David Ricart, president del Consell Comarcal del Vallès Oriental.
  22. Sr. Enrique Rodríguez, secretari general de CCOO (Vallès Occidental i Catalunya Central).
  23. Sr. Juan Carlos Sánchez, expert, ex alcalde de Sabadell.
  24. Sra. Pilar Taché, secretària general de Càritas Diocesana de Terrassa.
  25. Sr. Frederic Udina, director de l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT).

Direcció executiva

1. Sra. Rosa Coscolla, cap d’Innovació i Metodologia de Formació, Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés.
  2. Sra. Amèlia de Juan, cap de l’àrea de Gestió de la Informació i Incidència Social de Càritas Diocesana de Terrassa.
  3. Sr. Raúl Flores, membre de l’Equip d’Estudis de Càritas Espanyola.

Secretari d’actes

1. Sr. Luis Miguel Luna, assistent a Direcció de Càritas Diocesana de Terrassa.