Mons. Saiz Meneses presideix l'inici de curs de les escoles diocesanes i parroquials

El divendres 1 de setembre Mons. Josep Àngel Saiz Meneses va presidir l'inici de curs de les escoles diocesanes i parroquials de Terrassa. L'acte va tenir lloc enguany al Monestir de Sant Cgugat del Vallès.

Els actes s'iniciaren a mig matí amb la benvinguda i presentació per part de la Sra. Roser Àlvarez, Delegada Episcopal d'Escoles Diocesanes i Parroquials. A continuació Mn. Fidel Catalán, professor d'història de l'Església en el curs Introductori del Seminari, feu una presentació del Monestir i de la figura del màrtir Sant Cugat, i seguidament els mestres i professors visitaren el temple i el claustre. Mn. Marc Aceituno, Cap del Departament de Bíblia de la Facultat de Teologia de Catalunya, tot seguit feu una conferència sobre la figura de Sant Pere, ja que en aquest nou curs el lema pastoral que es treballarà a les escoles és "Caminant amb Jesús", prenent com a referència la figura de l'apòstol Pere. Finalment el Sr. Bisbe adreçà la seva paraula en la pregària de cloenda, on recordà diverses vivències d'aquest estiu com la peregrinació amb joves a Fàtima o els atemptats terroristes a Barcelona i Cambrils, tot convidant els mestres i professors a treballar amb intensitat per l'educació d'infants i joves en la pau, la tolerància i el respecte des del compromís cristià i el testimoni de vida.

Han participat mestres i professors de les escoles Mare de Déu de la Salut de Sabadell, Ramon Pont de Terrassa, Nostra Senyora de Montserrat de Rubí, Sant Lluís Gonçaga de La Garriga i el Nou Patufet de Cerdanyola del Vallès.