Multitudinària celebració diocesana amb motiu de l’Any de la Misericòrdia

El dissabte dia 22 d’octubre ha tingut lloc la Jornada diocesana de Terrassa convocada amb motiu de l’any jubilar de la misericòrdia.

La trobada inicialment estava prevista al Santuari diocesà de la Mare de Déu de la Salut, però les inclemències del temps aconsellaren traslladar-la al centre de Sabadell, a la parròquia de Sant Feliu, on s’ha celebrat.

La jornada s’ha iniciat a les 11 del matí amb l’acolliment d’infants i adults. Els infants, en nombre superior als 150, han realitzat diverses proves que tenien com a centre d’interès les obres de misericòrdia i han comptat amb l’actuació de Mn. Antoni Deulofeu.

Els adults s’han concentrat en el temple on ha tingut lloc  un acte de presentació sobre l’Any de la Misericòrdia a la diòcesi conduït per en Jaume Galobart, secretari del Consell pastoral Diocesà i acompanyat per en Pau Tarruell en l’animació musical. S’ha visionat un vídeo amb tot el treball realitzat des de la diòcesi en aquest any i s’han escoltat diversos testimonis de joves i adults que han compartit la seva experiència en aquest any (un missioner de la misericòrdia, un jove participant a la JMJ, un adult participat en la peregrinació a Roma, uns testimonis de Casa Guadalupe i una voluntària de Càritas).

A les 12 del migdia Mons. Saiz Meneses ha presidit la celebració de l’Eucaristia, acompanyat per Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar i concelebrada per 50 preveres i diaques. En la seva homilia el Sr. Bisbe ha fet referència als dos pilars de la misericòrdia segons comentà el Papa a l’audiència general del 21 de setembre on participà la peregrinació diocesana de Terrassa, i que són perdonar i donar. El temple estava ple, amb més de 800 participants entre infants i adults provinents, malgrat la pluja, de tots els arxiprestats de la diòcesi (Terrassa, Sabadell, Sant Cugat, Collserola, Rubí, Granollers, Montseny, Montbui- Puigraciós i Mollet)  i de les delegacions episcopals.

En acabar la celebració el Sr. Bisbe i el seu Bisbe Auxiliar han lliurat personalment un record a cada un dels participants, i finalment ha tingut lloc un refrigeri a tothom.