Presentació en roda de premsa de la Memòria 2021 de les Càritas diocesanes amb seu a Catalunya

Al Seminari de Vic, ha tingut lloc la presentació en roda de premsa de la Memòria 2021 de les Càritas diocesanes amb seu a Catalunya. A l’acte han intervingut monsenyor Romà Casanova, bisbe de Vic i president de Càritas Diocesana de Vic; Caye Gómez, representant del Grup de Treball d’Anàlisi Social de Càritas Catalunya; Anna Roig, representant de la Comissió de Comunicació de Càritas Catalunya i Francesc Roig, president de Càritas Catalunya.

Cal destacar aquests aspectes com a resum de la gestió de Càritas Catalunya durant el 2021:

• Les Càritas catalanes van augmentar les atencions socials un 12% respecte abans de la pandèmia.
  • 98.797 llars on viuen 241.864 persones es van beneficiar de l’acció social de les Càritas amb seu a Catalunya, cosa que representa un augment del 12% respecte l’any 2019.
  • Continuen essent majoritàries les atencions a famílies amb infants i adolescents (49%) i, d’aquestes, el 17% són famílies monoparentals. També destaca l’elevada proporció de persones ateses que viuen soles, un 26% del total.
  • El 43% les persones ateses NO disposen d’un habitatge digne.
  • El 61% de les persones ateses es troben a l’atur o busquen feina.

Memòria 2021 Caritas Catalunya