Primera pelegrinació diocesana a Terra Santa

Amb motiu de l’Any de la Fe, la diòcesi de Terrassa ha realitzat el primer pelegrinatge a Terra Santa. Ha estat entre els dies 24 d’abril i de 1 maig. Ha estat presidit per Mons. Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, i ha estat acompanyat per Mn. Fidel Catalán, Secretari General i Canceller, Mn. Emili Marlés, Vicerrector del Seminari Major i 50 persones provinents de Terrassa, Sant Cugat, Sabadell i Granollers, entre altres llocs.

La peregrinació ha resseguit els llocs més importants de la vida del Senyor a Palestina: Natzaret, Canà, Cafarnaúm i el Llac de Tiberíades, a la Galilea, i Jerusalem, Betlem i Ain Karem a Judea. A cada un dels llocs, després de les explicacions oportunes s’han llegit i comentat els textos bíblics que hi fan referència, i s’han deixat estones de silenci, reflexió i pregària, que han estat molt ben valorats.

Alguns dels moments més significatius han estat la renovació  dels compromisos matrimonials a Canà de Galilea, per part dels nombrosos matrimonis participants, la travessia pel Mar de Galilea amb pregària i recolliment intensos, la renovació de les promeses baptismals al riu Jordà, i especialment les celebracions de l’Eucaristia en cada un dels llocs Sants, a Natzaret i a Jerusalem especialment.

La peregrinació va cloure amb la trobada amb el Patriarca de Jerusalem, el dimarts dia 30 d’abril a la tarda, i que ajudà a conèixer més de prop la difícil situació dels cristians a la Terra de Jesús i a expressar la comunió i solidaritat de la comunitat diocesana de Terrassa.