Terrassa honora els màrtirs del seu territori

El diumenge dia 13 d’octubre Mons. Saiz Meneses, acompanyat per Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar i diversos preveres, va assistir a la Beatificació de 522 màrtirs del Segle XX a Espanya, que va tenir lloc a la ciutat de Tarragona. De la diòcesi assistiren nombrosos pelegrins, prop de 200 persones, especialment de les ciutats de Terrassa, Rubí i Sabadell.

La celebració va ser presidida per l’Emm. i Rvdm. Sr. Cardenal Angelo Amato, Prefecte de la Congregació per als Sants, concelebraren 108 bisbes i 1400 preveres i diaques i participaren més de 30.000 persones.

Mons. Saiz Meneses ocupà un lloc destacat a la cerimònia, al costat dels altres 19 bisbes de les diòcesis amb presència de màrtirs, en atenció a la figura del Dr. Josep Guardiet, prevere diocesà.

Entre els 522 màrtirs es troben 22 relacionats directament amb el territori de la diòcesi de Terrassa, ja sigui per naixença, per exercici del ministeri o pel lloc del martiri. Són per naixença el P. Jaume Puig Mirosa, Religiós de la Congregació dels Fills de la Sagrada Família, nascut a Terrassa, i el P. Àngel Rodamilans Canals, monjo de Montserrat, nascut a Sabadell. Per exercici del seu ministeri destaca la figura del Dr. Josep Guardiet Pujol, prevere diocesà, que fou vicari a Ullastrell, rector a la Santíssima Trinitat de Sabadell i al Sant Esperit de Terrassa, i que  exercí la major part del seu ministeri com a rector de Sant Pere de Rubí, on trobà el martiri i reposen les seves restes.

També van treballar-hi pastoralment a l’ensenyament un grup de germans maristes: a La Garriga el Gmà. Herberto Arce Ruiz, el Gmà. Marino Alonso Ortega, el Gmà. Jorge Luis Lizasoáin Lizaso i el Gmà. Crisanto González Garcia. I a Sabadell el Gmà. Pedro Cortassa Conclús, el Gmà. Adrián Llop Plana, el Gmà. Abdón Iglesias Bañuelos, el Gmà. Cipriano José Iglesias Bañuelos i el Gmà. Emiliano José Leyún Goñi. Finalment van sofrir martiri a Montcada i Reixach diversos religiosos de la Congregació dels Fills de la Sagrada Família: el P. Antoni Mascaró Colomina, el P. Jaume Llach Candell, el P.  Pere Verdaguer Saurina, el P. Ramon Llach Candell, el P. Ramon Oromí  Sullà i el P. Robert Montserrat Beliart. També dos sacerdots Operaris Diocesans: Mn. Joaquim Jovaní Marín i Mn. Vicente Jovaní Ávila, i finalment un altre monjo de Montserrat, el P. Pere Vallmitjana Abarca.

El diumenge dia 20 d’octubre a les 8 del vespre a la Catedral de Terrassa el Sr. Bisbe presidirà la Missa d’Acció de Gràcies per la Beatificació dels màrtirs relacionats amb la diòcesi. També a la ciutat de Rubí, el diumenge dia 27 d’octubre a les 8 del vespre el Sr. Bisbe presidirà a la parròquia de Sant Pere, la Missa en Acció de Gràcies per la beatificació del Dr. Josep Guardiet Pujol, rector màrtir de la parròquia.