Trobada diocesana amb motiu de l’Any de la Fe de la diòcesi de Terrassa

El dissabte dia 19 d’octubre, festa de la Mare de Déu de la Salut, patrona de la diòcesi ha tingut lloc la trobada diocesana amb motiu de l’Any de la Fe en el Santuari de la Mare de Déu a Sabadell.

L’esdeveniment va tenir diversos moments al llarg de tota la jornada. Durant el matí tingué lloc la trobada amb els infants. Més de 500 infants procedents de les moltes parròquies s’aplegaren, acompanyats pels seus mossens, catequistes i pares. A les 10 del matí foren acollits i  participaren en una dinàmica amb el grup Bufanúvols. Seguidament tingué lloc una gran gimcana amb diverses proves, cada una d’elles relacionada amb un dels apòstols, en el context de l’Any de la Fe. Com a cloenda del matí el Sr. Bisbe va presidir la pregària amb tots els infants dins el temple. En les seves paraules convidà a viure la fe acompanyats per la Mare de Déu al llarg de la vida.

Seguidament, a partir de la 1 del migdia va tenir lloc la trobada amb les famílies. Després del dinar de germanor amb tots els assistents, va tenir lloc per una banda diverses activitats lúdiques pels infants. Mentrestant els adults dedicaren un temps a reflexió a partir de la conferència “L’alegria de creure i l’entusiasme de comunicar la fe”, feta pel P. Gaspar Borda, Delegat Episcopal de Pastoral Familiar i seguidament un treball en grups.

A les 6 de la tarda tingué lloc l’acte central de tota la jornada, amb la celebració de la Missa presidida per Mons. Saiz Meneses. Concelebrà Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar, i un bon nombre de preveres. En la seva homilia el Sr. Bisbe recordà els eixos centrals de l’Any de la Fe, convidant a la conversió, a revifar la fe, a donar un bon testimoni de caritat i a endinsar-se en el camí de la nova evangelització.

Al vespre, la trobada fou dedicada especialment als joves. A partir de les 8 del vespre començaren a arribar els joves i després del sopar compartit, tingué lloc la Vetlla de Pregària en el Santuari a 2/4 de 10 de la nit. Participaren prop de 200 joves vinguts de diversos llocs de la diòcesi. En la pregària es llegiren textos de la Paraula de Déu i del Papa Francesc a la recent Jornada Mundial de la Joventut i el Sr. Bisbe animà els joves a intensificar i aprofundir en la fe i a viure el testimoni de la caritat enmig del món.

La trobada ha estat organitzada a través de les delegacions de catequesi, pastoral familiar i joventut i han participat més de mil persones en el seu conjunt.