Trobada nacional de joves de germandats i confraries

Entre els dies 27 i 29 de setembre tindrà lloc a Terrassa la primera trobada nacional de joves de germandats i confraries. L’encontre està organitzat pel Consell General de Germandats i Confraries de la Província eclesiàstica i per la Diòcesi de Terrassa, a través de la Delegació Episcopal de Litúrgia i Religiositat Popular. Es preveu la participació de més de 100 joves vinguts de tot l’estat.

La finalitat de la trobada és promoure el teixit associatiu i participatiu dels joves amb la creació d’espais de formació, d’intercanvi d’experiències i de coneixement mutu així com fomentar les accions socials.

La major part dels actes es realitzaran a l’Auditori Municipal de Terrassa i la Missa de cloenda tindrà lloc a la Catedral de Terrassa, presidida pel Sr. Bisbe.

Els actes previstos són:

Divendres dia 27 de setembre:

• 19.15h. Inici de la trobada sota la presidència de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, i amb la presència de l’Im. Sr. Jordi Ballart, Alcalde de Terrassa i del Sr. Enric Vendrell, Director General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya. Presentació de la trobada i inauguració d’una exposició fotogràfica.

Dissabte dia 28 de setembre:

• 09.45h. Inici de la jornada amb la pregària
  • 10.00h. Taules rodones sobre les Noves tecnologies i la Nova Evangelització, la Formació i la Vida cristiana, i comunicacions diverses, amb treball de grups posterior
  • 16.00h. Visita al Conjunt de les Esglésies de Sant Pere de Terrassa
  • 17.00h. Acte folklòric a la Sala Crespi amb la confraria Armats i vestes de Martorelles
  • 18.30h. Ruta Modernista
  • 22.00h.Sopar a la casa de la Hermandad Nuestra Señora del Rocío de Terrassa.

Diumenge dia 29 de setembre:

• 09.45h. Inici de la jornada amb la pregària
  • 10.30h. Conferència: “El compromiso juvenil  en la vida de la hermandad”,  a càrrec de Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa
  • 11.45h. Posada en comú dels treballs i conclusions. Elecció de la seu de la propera trobada. Clausura de l’encontre
  • 13.00h. Missa a la Catedral presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa