Germanor: Som una gran família - 07/11/21 -

Germanor: Som una gran família (07/11/21)

M’adreço a vosaltres com a bisbe administrador diocesà. Com ja sabeu, des de que el papa Francesc va nomenar el bisbe Mons. Josep Àngel Saiz Meneses com a arquebisbe de Sevilla, el dret de l’església preveu que mentre duri aquesta situació i fins que el sant Pare nomeni un nou bisbe,  la diòcesi sigui conduïda per un administrador diocesà. I el sentit que té aquesta expressió inclou també el de vetllar pel sosteniment material de l’Església, la diòcesi de Terrassa en aquest cas.

Un any més la Jornada de Germanor que avui celebrem ens ajuda a expressar que els cristians formem part d’una gran família que va més enllà dels llaços de sang i de parentiu. I és que som la família dels fills de Déu.

Ara bé, és important tenir clar de què estem parlant quan parlem de l’Església.  Què és per a nosaltres l´Església?  Molts no ho saben, i a vegades es pensa que l´Església és com una associació, una mena d’ONG, o una empresa, o un club de seguidors d’un ideal, institucions totes aquestes molt útils per a la societat certament. Fins i tot hi ha cristians que pensen que l´Església són el Papa i els bisbes, només ells.

Però l´Església és una realitat molt més gran que tot això, perquè com hem dit és la família de Déu: és Jesucrist amb tots el batejats, formant un mateix cos amb Ell que n’és el cap i tots nosaltres que som els seus membres, segons la imatge que presenta Sant Pau a la primera carta als cristians de Corint (1 Cor. 12:12-27)

I l’Església en aquest món la formem homes i dones que hi vivim, i necessitem els mitjans d’aquest món per sostenir-la, per estendre-la i fer-la créixer. Necessitem el vostre ajut econòmic per a la vida d’aquest “cos” en el món present. Ens n’hem de sentir responsables perquè tots formem part d’aquest família

Amb motiu d’aquesta jornada posem de manifest una vegada més la vida de l’Església que anuncia la Bona Nova de Jesucrist, celebra els sagraments i serveix i ajuda els altres, especialment els més necessitats. I això es fa des de les parròquies, delegacions, comunitats religioses, escoles, institucions, seminari, càritas, etc. Gràcies al treball de molts, preveres i diaques, religiosos i laics això es fa possible. Perquè tots som responsables de la vida d’aquesta gran família, la família dels fills de Déu.

És per tot això que agraeixo en nom de la diòcesi la vostra col·laboració en tants camps d’acció i també amb el suport econòmic que necessitem per tal de portar-ho a la pràctica. A la vegada, demano a tots els fidels, sacerdots i diaques, seminaristes, persones consagrades, laics, famílies, infants, amb un record especial pels malalts, que preguem pel nou bisbe que el Senyor ens vulgui enviar, sigui qui sigui.

+ Salvador Cristau i Coll

Administrador Diocesà