Som el que donem - 19/06/2022 -

Som el que donem (19/06/22)

Amb aquesta expressió Càritas Diocesana ens ajuda a tots a viure la celebració del Corpus Christi d’enguany, el dia de la Caritat.

Després d’uns anys de forta pandèmia, novament els cristians podrem sortir pels carrers acompanyant en processó el Santíssim Sagrament. D’aquesta manera fem palesa la nostra adoració a aquell que per amor s’ha fet com nosaltres i ens ha ensenyat el camí de la caritat.

Els bisbes de la Subcomissió Episcopal d’Acció Caritativa i Social de la Conferència Episcopal Espanyola han titulat el seu missatge d’enguany “De l’adoració al compromís”, tot mostrant la íntima unió que hi ha entre la vivència de la fe i el compromís cristià en favor dels més necessitats i desfavorits de la societat.

La pandèmia, que no ens ha permès fer processons pels carrers, també ha comportat sobretot més dolor i patiment a moltes famílies submergint-les en una profunda crisi econòmica i social, agreujada darrerament per les conseqüències de la guerra a Ucraïna i a altres parts del món. Aquesta dura realitat ha desvetllat encara més en els cristians i els homes i dones de bona voluntat el compromís i la col·laboració per ajudar a pal·liar les situacions provocades per aquests conflictes. Des de Càritas especialment, a cada parròquia i a nivell diocesà, però també a través d’altres institucions eclesials, s’està ajudant en tot el que es pot a tantes famílies i persones que es troben en situació de vulnerabilitat.

Per a un cristià l’amor de Déu s’expressa en l’amor als altres. I la celebració del Corpus Christi, amb tota la seva solemnitat, fa present novament el miracle de la multiplicació dels pans i els peixos. És el mateix Senyor qui demana als seus seguidors que donin de menjar a les multituds famolenques. I els deixebles aporten el que tenen, uns pocs pans i alguns peixos, i amb això, amb aquestes pobreses, el Senyor fa el miracle i les converteix en veritables riqueses.

És aquesta mateixa experiència la dels voluntaris i col·laboradors de Càritas i de tots els cristians en general quan ens deixem guiar per la Paraula del Senyor que ens fa donar-nos als altres. És per això que demanen al Senyor que ens omplim més del seu amor, per tal de donar encara més als que més ho necessiten.

En el camí d’aquest servei d’entrega no ens trobem sols. És el mateix Crist que ens acompanya i camina amb nosaltres, és Ell qui ens alimenta amb el seu Cos i la seva Sang, és Ell qui ens sosté espiritualment i enforteix la nostra esperança. Com afirmava Santa Teresa de Calcuta: “el privilegi que tenim d’adorar el Senyor cada dia és un dels seus regals més grans. Si tenim un cor net sempre podrem veure aquesta connexió entre el Pa de Vida i el cos trencat de Crist en el pobre”.

Us convido doncs a adorar el Senyor, a celebrar el Corpus Christi pels carrers allà on es pugui realitzar tot celebrant la nostra fe, i a viure’l especialment en els pobres i necessitats, amb el nostre compromís, donant el que som.

+ Salvador Cristau i Coll

Bisbe de Terrassa