Finalitza la primera convivència dels Seminaristes de propedèutic de Catalunya

Dijous de la Setmana XXXII del Temps durant l'any II 14 de novembre del 2019 II Terrassa (Diòcesi).

Des del Dimarts 12 fins al dijous 14 de novembre els Seminaristes de Catalunya del curs de propedèutic han tingut la seva primera convivència d'aquest any. Com ja és tradició s'ha celebrat coincidint amb el congrés de l'ateneu universitari de Sant Pacià què va tenir lloc a la facultat de teologia de Catalunya durant aquells mateixos dies sota el títol "L'Aportació del Papa Francesc a la teologia i la pastoral de l'Església".

La trobada va començar ben d'hora. Els seminaristes del Seminari Conciliar de Barcelona, de l'Interdiocesà de Catalunya i els de Terrassa es van trobar al monestir de Santes Creus (Tarragona) al voltant de les 10 h del matí. Allà vam tenir una visita guiada i seguidament vam tenir una estona lliure per poder observar el recinte. Tot seguit a mig matí ens vam apropar a Montblanc on vam tenir la celebració de l'Eucaristia. La Santa Missa, va estar presidida per Mn. Bernat Gimenoassessor espiritual del Seminari Conciliar de Barcelona i per Mn. Jordi Domènec. Un cop allà abans d'arribar al nostre destí (Poblet)  vam anar a l'Església de Santa Maria la Major (Montblanc) on vam ser rebuts pel seu rector, el prevere Mn. Simó Grans què ens va fer una petita visita guiada. Tot seguit vam desplaçar-nos al Santuari de la Mare de Déu de la Serra, patrona de Montblanc, on vam entonar el virolai i ens vam encomanar.

Entorn les 17.30 i abans que tanqués el monestir de Santa Maria de Poblet vam arribar! Allà ens hi esperava el prior i diversos monjos què ens van ajudar a ubicar-nos a les nostres residències. En un clima de silenci, oració i de germanor es va realitzar la nostra primera convivència del curs. Vam tenir diversos moments per a la pregària, com el poder participar de l'Ofici diví amb els monjos, o la celebració de la missa conventual. També vam tenir altres moments de silenci durant diversos punts del dia i finalment de germanor, on vam poder conviure tots plegats una mica més fora de l'àmbit acadèmic.

D'altra banda cal destacar també que vam tenir l'ocasió de poder xerrar una estona amb l'Abat Octavi Vilà on li vam poder traslladar les nostres inquietuds sobre la vida monacal.

I com a clausura de la convivència el dijous 14 quan vam sortir del monestir de Santa Maria de Poblet, ens vam adreçar a la comunitat del cenacle ubicada a mas d'en lluc a Reus. Allà ens hi esperaven diversos preveres, joves i el rector del seminari interdiocesà MnJavier Vilanova amb els qui vam poder tancar la convivència en alegria i harmonia.

* Per part del seminari de Terrassa ens hi acompanyà Mn. Guillem López, formador del nostre seminari.

Imatges relacionades