Peregrinació de professors de les escoles diocesanes i parroquials 2019

Foto de família

Des del dia 12 de juliol fins el 15 de juliol, més de cinquanta professors i professores de les escoles de la Fundació, amb el sr Bisbe i la sra Roser, titular de la Fundació, han fet la cloenda del curs escolar amb un viatge al camino de Santiago en el seu tram per la Rioja.

La primera parada va ser a la basílica del Pilar de Saragossa, on van celebrar l'eucaristia a la capella de la Mare de Déu.

Després el viatge va continuar fins a Santo Domingo de la Calzada, que celebra el mil·lenari del naixement del sant que va preparar la ciutat per acollir i atendre els peregrins.

Dissabte, una excursió a San Millán de la Cogolla, ens va fer viure a tots i totes el lema de les escoles de la Fundació d'enguany "L'aventura de la Vida".  Durant 15 kilòmetres, amb unes vistes i uns paratges preciosos, va haver moments d'autèntica aventura, davant dels quals tothom havia de ser valent i esforçar-se de valent per seguir endavant.

Per la tarda, va arribar la visita als monestir de Suso i Yuso, on San Millán es va retirar a la vida eremítica, però on sempre la gent l'anava per que els ajudés en els seves necessitats. També a Yuso vam poder veure, dins d'una visita molt interessant sobre l'aparició de la llengua castellana, una de les col·leccions de cantorals per la litúrgia complerta.

A l'eucaristia el sr. Bisbe va insistir en la necessitat de mantenir-se ferms i units davant les dificultats, amb un bonic exemple sobre la tranquil·litat d'una nena, filla d'una mestra de l'escola, que durant el matí, en tot moment ella va estar tranquil·la ja que ella se sentia protegida i acompanyada pels seus pares.

El diumenge 14 vam fer una visita a la catedral de Santo Domingo, i a banda del gall i la gallina que estan a la catedral, vam poder observar molt de prop la cripta recent inaugurada de Marko Ivan Rupnik, s.j.. i el museu i l'exposició fets pel mil·lenari calceatense.

L'Eucaristia va començar amb l'obertura i pas per la porta santa, amb la participació de la feligresia, el peregrins i el personal de la Fundació.

Una mica de convivència a la tarda, amb la possibilitat de visitar la Torre i el claustre del convent de Sant Francesc, i ja que estàvem a la Rioja, i "com que no només de pa viu l'home" vam visitar unes bodegues, on a banda del vi, vam compartir amb alegria un sopar entre vinyes i barriques.

Avui, tornada amb aturada a la catedral de Barbastre on ens ha quedat pendent una visita a la magnífica catedral, però on hem celebrat l'Eucaristia, pregant per l'aniversari sacerdotal del nostre bisbe, i s'ens han comunicat que el proper curs treballarem les figures de Sant Francesc i Santa Clara d'Assís. Serà aquest el destí del viatge de cloenda del proper curs? Sigui on sigui, que la convivència i l'alegria sigui la mateixa que hem pogut "sentir" i compartir aquests dies.

Imatges relacionades