Caritas Diocesana de Terrassa: 19N, Jornada Mundial dels Pobres

NOTA DE PREMSA

COMPTE ENRERE PER A LA JORNADA MUNDIAL DELS POBRES: 19-N

El diumenge 19 de novembre, Càritas sortirà als carrers i places dels municipis de la Diòcesi de Terrassa per fer visible l’acció social de Càritas i sensibilitzar sobre la situació de les persones més empobrides

Càritas Diocesana de Terrassa, 13 de novembre de 2017. Ja ha començat el compte enrere per a la celebració de la Jornada Mundial dels Pobres arreu de la Diòcesi de Terrassa.

L’objectiu d’aquesta Jornada és fer visible l’acció de Càritas com a Església en sortida, caminant pels carrers i  places, com també demana el Papa. La intenció de Càritas Diocesana és mobilitzar tots els voluntaris de Càritas i les comunitats parroquials a participar activament. També es comptarà amb el suport d’escoles, esplais i altres entitats.

El papa Francesc ens convida a ser una Església viva, on la imaginació i la creativitat estiguin al servei del millor de l'ésser humà per posar-les al servei de la solidaritat amb els més pobres, igual que feia Jesús. No només es tracta de realitzar accions per a ells sinó amb ells i així deixar-nos ensenyar i evangelitzar per la realitat que estan vivint.

D’aquesta manera Càritas vol mostrar arreu que les nostres comunitats cristianes “no estimem de paraula sinó amb obres”, com ens recorda el Sant Pare, i ho fa també des de la presència pública del testimoni de la fe que viu la caritat en els germans.

Per promoure la col·laboració dels ciutadans es compta amb el suport de diferents materials on s’explicarà quina és la tasca  de Càritas i com es pot col·laborar, ja sia a través del voluntariat o de les aportacions econòmiques.

Durant tot el matí, en diferents poblacions del Vallès Occidental i del Vallès Oriental, voluntaris i voluntàries “estaran en sortida”, fent present la realitat que la pobresa continua i que és fonamental el compromís de tota la nostra societat per tal d’eradicar-la.

Càritas

Càritas és una entitat de l'Església catòlica que té com a objectius principals orientar, coordinar i realitzar l'acció sociocaritativa de l'Església, amb la finalitat d'ajudar a la promoció humana i al desenvolupament integral de les persones.

L’àmbit territorial d’actuació de Càritas Diocesana de Terrassa són les comarques del Vallès Occidental i del Vallès Oriental

La missió de Càritas consisteix a acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana. Inclou l'acció social, la sensibilització de la societat i la denúncia de les situacions d'injustícia.

Càritas actua a través de les Càritas parroquials, interparroquials i arxiprestals, i de la Càritas diocesana, que es coordinen per sumar i optimitzar recursos al servei del més necessitats de les nostres comunitats.

La xarxa de Càritas a Espanya està constituïda per 6.000 Càritas parroquials, agrupades en 70 Càritas diocesanes que, alhora estan distribuïdes en 13 Càritas regionals o autonòmiques.

Per a més informació:

Luis Miguel Luna Comunicació i Suport Càritas Diocesana de Terrassa