Parròquia

• Festius       11:00  bilingüe

Feiners

• Dilluns     19:15 amb vespres, en català
  • Dimarts    19:15 en castellà. Abans, a les 18:00 h pregària davant del Santíssim dirigida pel Grupo de Almas Pequeñas
  • Dimecres 19:15 en castellà
  • Dijous 8:00 h a l'ermita de Sant Cristòfor (s.XI) c/Mn.A.Rodamilans 86 del mes de setembre fins el dijous abans del 10 de juliol (St.Cristòfor)
  • Divendres 19:15 bilingüe. Amb intencions de funeral

Confessions:

• Mitja hora abans de la Missa o quedant previament amb el prevere.

Despatx Parroquial:

• Divendres 20:00 h a 21:00 h.

Breu història de la parròquia de Sant Cristòfor de Terrassa

La  Parròquia de Sant Cristòfor va ser erigida el desembre de 1955 pel bisbe Gregori  Modrego el desembre de 1955, i la primera pedra de l'església parroquial va ser beneïda el 22 d'octubre de 1956 per Mons. Narcís Jubany, aleshores bisbe auxiliar. En un principi  inclourà  les Arenes, que passarà a formar part de la parròquia de Sant Llorenç l'any 1962; i Montserrat que s'erigirà en parròquia l'any 1966. El sant titular prové de l'ermita de Sant Cristòfor, del segle XI, ubicada al costat de la masia de Ca n'Anglada, que dóna nom al barri, un s'ubica la parròquia.  Des del principi serà una parròquia amb molta activitat. Recordem la processó de Setmana Santa, de la qual conservem alguns passos a la cripta, amb "manolas y saetas" que es farà conèixer a tot Terrassa.

El primer rector va ser Mn. Antoni Ros. Deu anys més tard arriba de vicari  Mn. Agustí Daura, un capellà innovador, molt influenciat pels aires del CVII. Van sorgir tensions que el bisbat va resoldre amb el trasllat de rector i vicari. Mn. Eduard Masachs va ser nomenat nou rector, que no va ensortir-se amb la delicada missió de posar pau i va marxar al poc temps. El va substituir Mn. Josep Llauradó, que tampoc aconseguí apaivagar els ànims. L'any 1974 fou nomenat rector Mn. Lluís Bonet, anomenat "l'home de la pau", que va aconseguir normalitzar la situació. El substituirà Mn. Lluís Ferret, que en la mateixa línia que el seu antecessor, rebrà el qualificatiu de “l'home de l'ordre”.

La vida de la Parròquia ha estat molt activa. Cal tenir present que persones nouvingudes d'aquí van formar nuclis importats de vida eclesial, de bona convivència i fins i tot d'amistat que encara avui perduren. Entre els anys 1968 i 1974, es va viure  una situació complicada, atès que a la temàtica estrictament religiosa s'hi afegeix la temàtica social, sindical i política dels darrers anys de la dictadura. Tot amb tot val a dir que la parròquia de Sant Cristòfor era el nucli més actiu d'activitat comunitària al barri, de manera que quasi tot passava per ella.

L'any 2006 vam celebrar el cinquantè aniversari de de la parròquia, en motiu del qual es va editar un tríptic commemoratiu. Mn. Lluís Ferret (ACS), rector d'aquell moment hi escrivia sota el títol "retrobar Jesucrist avui": "Després de 50 anys de vida d'Església en el nostre barri de Ca n'Anglada, un temps en el qual els canvis socials i de tota mena a casa nostra han estat abundants i han marcat també diferents maneres de fer, segons les conveniències de cada moment i situació, avui la nostra comunitat cristiana ha d'afrontar un gran repte. El darrer canvi social és avui el produït per la immigració procedent de tot el món. Cal conviure amb la nova realitat i cal anar ajudant els germans nostres nouvinguts a trobar una vida digna i també el camí que ens porti a tots a viure com a fills de Déu". Un repte ben vigent.

Mn. Lluís Ferret (ACS) l'any 2006 va ser substituït per Mn. Josep Pausas i Mas, fins el 14 de novembre de 2007, en que va ser nomenat el rector actual,   Mn. Joan Làzaro i Padrós.